Carrolajsa

Alla inlägg den 6 augusti 2014

Av Caroline - 6 augusti 2014 19:33

Jag läste typ världens sötaste sak innan. Det var om ett par som har varit gifta i 62år. De dog hand i hand, med fyra timmars mellanrum. Tänk att hitta en person som är den pusselbit som passar med ens egen, den man ska växa och leva tillsammans med. För vissa tar det längre tid att hitta den men för vissa går det på första försöket. Det viktigaste tror jag är att tillåta sig själv att känna, att tro och lita. Jag tror också att man måste känna sig själv. För att lära känna andra måste man känna sig själv för att veta vad man vill. Även för att veta vad man har att ge till andra. Även om man fortfarande är en egen person trots att man är i ett förhållande så har man en person till att tänka på.


Oavsett om ni är singlar eller i förhållande så är min tanke att man gör bäst i att känna sig själv och se till både sina egna och andras behov. Fortsätt vara den person du är men tänk kanske ett steg längre på personer i din omgivning.  


Du kan läsa artikeln här :)

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19320907.ab

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards