Carrolajsa

Alla inlägg den 2 augusti 2014

Av Caroline - 2 augusti 2014 15:04

Alla människor har drömmar som de någon gång önskar att de får uppfylla och detta är väldigt viktigt tycker jag. Alla har olika drömmar, små eller stora, lätta eller svårare att uppfylla. Det viktiga är inte vad man drömmer om utan att man har drömmar. Dina drömmar ska vara just dina, även om de kan involvera andra människor så är det viktigt att du känner att det är något du vill göra. Ingen annan ska kunna säga till dig att det du drömmer om är töntigt, omöjligt att uppnå eller inte värt att sträva efter.


Jag har pratat om att åka till Kenya ända sedan jag var liten och nu vid 22 års ålder har jag varit där två gånger och driver dessutom projekt där nere med hjälp från människor här i Sverige. När jag började prata om det mer seriöst, ett tag efter jag hade tagit studenten var det inte många som trodde på mig. När jag sade att jag funderade på att åka fick jag ofta svar i stil med ”Jaha, är det verkligen en bra idé?” eller typ ”jaja visst” (typ som att det var en fin idé men det lär ju inte bli något). Men jag ignorerade alla dessa kommentarer och ansiktsuttryck och hade bara resan som mål. Visst fanns det gånger då jag själv tvivlade på om jag skulle åka men jag bestämde mig helt enkelt bara för att jag skulle. Under stora delar av mitt liv har jag brytt mig om vad andra människor har tyckt och tänkt men någon gång måste det ta slut. Att åka till Kenya är bland det bästa jag har gjort. Jag fick inte bara vara med om en helt fantastisk upplevelse utan jag fick även uppfylla en av mina högsta drömmar. Eller två egentligen eftersom det var efter det som jag kunde starta Growing Together.


Så strunta i vad andra tycker och gör det du vill! Dröm stort eller dröm litet men dröm. När man kommer till den punkten då man har möjlighet att uppfylla sin dröm känns det som om man hittar rätt i livet. Hittar en liten bit av den personen som man hoppas att man en dag ska bli. Så ta tag i era drömmar och sträva efter att uppfylla dem!   

Av Caroline - 2 augusti 2014 13:30

Tiden går så sjukt fort! Det är redan augusti. Vart tog hela juni och juli vägen? Jag har åtminstone fått gjort en del :)
Idag var det jobb som gällde. Jag lyckades ta mig igenom hela dagen men det tog på krafterna. Jag har ont i halsen, huvudet och orken i kroppen är typ lika med noll. Ska vila lite nu och hoppas på att jag mår bättre sen så att jag orkar gå ut och dansa.
Hoppas ni har en bra lördag <3

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards