Carrolajsa

Alla inlägg under mars 2014

Av Caroline - 11 mars 2014 16:57

Det är strålande sol ute och vårkänslan är hög. Idag var det övning i skolan och sedan blev det gymmet för min del och nu har jag pluggat inför morgondagens övning.
Hoppas ni har en bra dag <3

Av Caroline - 11 mars 2014 07:57

Det är lite kyligt nu på morgonen, när jag gick upp var det -0,1. Tur man inte har tagit fram den tunnare jackan än ;) men solen skiner så det blir nog en skön dag sen.
Idag är det dags för övning i skolan, om äktenskap och samboförhållande och det ska bli väldigt intressant.
Hoppas ni får en bra dag!

Av Caroline - 10 mars 2014 20:21

Sååååå skönt väder det har varit idag! Vi hade introduktion och föreläsning på den nya delkursen idag och det verkar vara väldigt intressant så det ska bli väldigt roligt att börja läsa det. Det börjar direkt med övning imorgon så jag har ägnat delar av kvällen åt att plugga.
Hoppas ni har en bra kväll :)

Att vakna upp till en strålande sol är inte helt fel!

Av Caroline - 9 mars 2014 21:01

Det har varit väldigt skönt men ändå lite konstigt att ha en helt ledig helg. Igår hade jag en väldigt produktiv dag. Då jag hann storstäda, diska, sortera tvätt, power walka en lång runda, titta på lite One Tree Hill, jobba lite vid datorn och titta på Melodifestivalfinalen med min pojkvän.
Förmiddagen idag spenderade jag också med min pojkvän och eftermiddagen och kvällen har jag spenderat med min mamma och hennes sambo. Nu sitter jag dock framför tv:n och tittar igenom några av lagarna vi ska gå igenom under den nya delkursen som börjar imorgon. Även om det har varit skönt att ha en pluggfri helg så kände jag mig nästan lite tom och lost när jag inte hade något att plugga på innan idag, konstigt nog.
Nu ska jag titta lite på på tv innan det är dags att sova, ha det fint!

Av Caroline - 8 mars 2014 18:17

Idag är det internationella kvinnodagen och alla kvinnor borde firas ordentligt! Detta borde egentligen ske varje dag, men ändå. Jag har otroligt många starka och fantastiska kvinnor i min omgivning; min mamma som kämpar på trots många motgångar, min moster, min mormor, farmor, syster, kusin och alla mina fantastiska vänner. Jag vill säga ett stort tack till alla och bara säga att ni är fantastiska och att jag älskar er <3

Av Caroline - 8 mars 2014 09:04

En tidig morgonpromenad så här en ledig lördag är faktiskt inte helt fel. Fåglarna kvittrar,solen skiner och det är ingen bitande kyla ute.
Jag hade hoppats på att få sova ut idag med tanke på att det blev sent igår med tenta och så men min kropp tyckte inte det utan vaknade tidigt, aja då får jag lite mer gjort idag. Hoppas ni får en bra lördag <3

Av Caroline - 6 mars 2014 22:22

Idag fyller min farfar år och min syster var gullig nog att göra en tårta åt honom så min farmor och farfar var här och fikade en stund så då blev det en liten paus i pluggandet för min del. Nu ska jag dock hoppa i säng så att jag är hyfsat pigg imorgon när det är dags för tenta. God natt!

Av Caroline - 5 mars 2014 21:20

Just nu snurrar begrepp som aktiebolag, handelsbolag, teckningsprincipen, suecia principen, upphandling och konkurrensrätt i mitt huvud. Jag börjar få lite klarhet över det hela men jag har fortfarande lite saker att reda ut så det är tur att jag har en dag till. Nu ska jag fortsätta en stund till innan jag ska sova. Ha det fint!

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards