Carrolajsa

Alla inlägg den 29 mars 2014

Av Caroline - 29 mars 2014 16:46

Nu åker jag snart ifrån Kisumu mot Nairobi. Det känns lite tråkigt att lämna alla men det känns skönt att vi har fått gjort mycket under den här veckan så jag är väldigt glad att jag åkte. 


Det blev inget möte med advokaten idag men vi hade möte med vår framtida business partner så vi fick ändå lite gjort. 

Efter att vi hade hälsat på Nowe imorse gick jag in på Rangala Baby home och sade hejdå till alla mina små älsklingar. Det var tufft att gå därifrån för även om jag bara var hos dem i typ en kvart så hade jag tre barn i knäet, ett på ryggen, jag hade mina armar om två och ytterligare ett antal lekte med mitt långa hår som är såååå kul ;) När jag var tvungen att gå började flera av dem gråta och det kändes verkligen i hjärtat. De har vuxit så mycket sedan jag var där och på grund av tidsbrist hade jag inte tid att vara där så mycket nu så jag ser verkligen fram emot nästa gång jag kan träffa dem <3 


Men nu ser vi till framtiden och vi ska jobba hårt för att våra planer ska fullföljas. 

Nu är det snart boarding och snart är jag åter i Nairobi! 


 

Utsikten från vårt hotell i Kisumu

Av Caroline - 29 mars 2014 07:11

Om ca 10 timmar befinner jag mig på Kisumu International airport igen och väntar på planet till Nairobi. Den här veckan har gått fort men vi har hunnit med väldigt mycket och vi har fått uppleva många fina saker. 


Under gårdagen hann vi med en hel del, vi spenderade en stund hos en kvinna som jobbar på RBH, barnhemmet jag var på förra gången. Vi besökte också barnhemmet Rangala Baby home och hade det väldigt mysigt med alla fantastiska barn. Vi var också en sväng på marknaden och köpte mat som vi lagade till familjen på kvällen, "the last supper" som mamma Elizabeth sade ;) 

Vi köpte även en ko till familjen (betalat ur egna pengar och inte organisationens) som tack för att vi har fått bo hos dem. Vi köpte en ko som kommer producera mycket mjölk som familjen dels kommer kunna använda själva men också sälja och på så vis få in pengar till flickornas skolavgifter. 


Idag väntas ett besök på en skola där en pojke som heter Nowe går, sedan väntar ett möte med advokaten och vi ska säga hejdå till familjen. 

Michelle, Julia och Carl åker inte hem till Sverige idag men de ska spendera en del tid i stan. 


Det har varit en väldigt lyckad resa och jag kommer verkligen sakna detta underbara land och dessa underbara människor <3

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards