Carrolajsa

Alla inlägg under januari 2014

Av Caroline - 12 januari 2014 14:46

Jag sov inte många timmar natten till idag men gud vad jag hann drömma! Jag vaknade väldigt många gånger och varje gång jag vaknade hade jag drömt något nytt, det var allt från att jag kom försent till tentan, vi hade två enorma hundar i huset, min pappa refererade till en framstående professor i juridik; ja allt möjligt konstigt drömde jag. Genomgående var dock juridik så det märks väldigt tydligt vad jag har gjort väldigt intensivt de senaste veckorna ;) 
När jag vaknade i morse gav jag mig ut på en pw, det var kallt och blåsigt men till skillnad från vissa andra delar av Sverige har vi inte fått någon snö, än. Efter det har det varit plugg och det kommer även vara det jag ägnar mig åt resten av dagen.
Jag önskar er en trevlig söndag, kram!  


Av Caroline - 11 januari 2014 16:18

Under tentaperioder kommer myskläder verkligen till användning. När man ändå inte ska gå ut eller göra något speciellt  lägger jag inte tid på att se pigg och klädd ut. Jag tar på mig en hoodtröja, ett par mjukisbyxor och förblir osminkad (inte det att folk inte kan se pigga ut i det men det tillhör vanligtvis inte min stil att vara klädd så). Man blir kanske inte direkt piggare av det men varför lägga värdefull tid på det? ;)
Bortsett från en promenad på typ 15 minuter för att få lite friskt syre i hjärnan har jag bara pluggat idag. Jag ska fortsätta med det hela kvällen men nu börjar jag känna att bitar faller på plast så nu är det en bra helhetsbild och kunskap som behövs.
Hoppas att ni ha en bra helg och förhoppningsvis något roligare än min ;)   


 

Av Caroline - 10 januari 2014 23:14

Ikväll välkomnar jag John Blund med öppna armar, eller bara någon som kan klubba mig till sömns :) Jag tror jag har sovit typ 3,5 timme i natt. Jag hade väldigt svårt för att somna, lite på grund av vädret vi hade; hård vind och regn, och lite på grund av stress inför tentan. Klockan ringde 4.15 imorse för jag skulle upp och jobba. Nu har jag dock jobbat vad jag ska på ett tag så nu är det fokus på plugg som gäller.
Hela denna helg kommer gå åt till att plugga så att jag kan maximera mina chanser att lyckas på tentan nästa vecka.

Nu ska jag försöka sova, förhoppningsvis somnar jag direkt ;)

God natt!

Av Caroline - 9 januari 2014 15:37

Varje morgon får jag vakna bredvid dig och varje kväll får jag somna bredvid dig, du är mig evigt trogen. Nä skämt åsido jag sover inte med den men min lagbok är för tillfället den jag spenderar mest tid med, tur där är mycket att läsa ;)
Även denna dag är full av plugg. Vi den här tiden om en vecka sitter jag och skriver så att pennan glöder, förhoppningsvis.
Hoppas ni får en fortsatt trevlig dag <3

Av Caroline - 8 januari 2014 21:02

Idag har jag bara pluggat heeeela dagen. Jag har bara läst och läst så huvudet värker nästan ;)
Jag ska köra på lite till sedan är det sängen. Lite drygt en vecka till tenta!
Hoppas allt är bra med er. Kram!  

Av Caroline - 7 januari 2014 22:53

Idag var det dags för skola igen, visserligen bara knappt två timmars frågestund men det var kul att träffa mina fina vänner igen och dessutom fick vi ventilera vår tentaångest lite. De vet precis hur man känner för även om man ibland tror det så är man aldrig ensam om att känna att man inte kan något eller att det inte kommer gå. För det blir många tankar när man sitter så många timmar och pluggar men tycker att inget fastnar. Men det är typ 8 dagar kvar så än finns det tid.
Nu ska jag dock sova så att jag kan gå upp tidigt och fortsätta plugga imorgon.
Hoppas ni har haft en trevlig tisdag! God natt <3

Av Caroline - 6 januari 2014 21:20

Idag har jag hunnit med en del. Jag jobbade imorse, mellan 6 och 11, sedan blev det lite shopping i väntan på bussen som tog mig till skolan så att jag hann plugga lite innan det var dags att gå på kalas hos bästaste Victoria som fyller 22 år idag!
Efter mycket prat, skratt och god mat var det tid för mig att åka hem igen för att fortsätta plugga, bara 10 dagar kvar till tentan, aaahhhh :/
Nej nu ska jag fortsätta plugga innan det blir sängen. Imorgon är det dags för skola igen och det ser jag fram emot :)
Hoppas ni har haft en bra helg <3

Av Caroline - 5 januari 2014 14:58

Glad och lättad tjej efter resultatet :)

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards