Carrolajsa

Alla inlägg under januari 2014

Av Caroline - 20 januari 2014 22:41

Räkningar är betalda, böckerna till första delkursen är beställda och lite jobb vid datorn är fixat. Det gäller att beta av den ena saken efter den andra. Nu ska jag läsa lite innan det är dags för sängen.
Take care!

De säger att språket är juristens bästa vän, men flikar måste ändå vara juriststudentens bästa vän. De är så grymt användbara och det går åt en hel del under en termin ;)

Av Caroline - 20 januari 2014 17:25

Jag hade ett händelserikt 2013 så jag tänkte dela med mig av lite bilder; detta är från januari- juni :)

 
Jag lämnade mina godingar i Kenya <3

     
Jag började läsa juridik

  
Var på novishfest och blev juriststudent på riktgt ;)
 
 
Fikat har jag också gjort :)

 
Lite kulturell har jag också gjort vilket jag älskar!
 
  
Förkyld har jag varit massor!

 
Pluggat har jag ju också gjort, "lite" ;)
 
 
Fin sommar hade vi faktiskt :)
 
 
Middag ute med vänner <3

 
Begravning...
 

Fotokurs :)

    
Modevisning i kyrkan!

 
Dance battle :)

 
Badat har jag gjort <3

   
Paris <3

 
Lars Wallin, åh jag önskar att jag får bära en av hans klänningar en dag, dream on girl ;) 

T3

Av Caroline - 20 januari 2014 17:06

Nu är introduktionen till termin 3 klar och första föreläsningen är över så nu är vi T3:or :)
Första 7 veckorna blir det Associations- och konkurrensrätt och sedan tenta så nu har vi något att se fram emot ;)
Lärarna verkar bra så detta blir nog några bra men intensiva veckor.
Nu ska jag fixa lite jobb vid datorn sedan blir det plugg. Hoppas ni har haft en bra dag <3

Av Caroline - 19 januari 2014 23:17

Då var den lediga helgen över. Jag har hunnit med typ allt som man inte har hunnit med de senaste veckorna på grund av tentan. Det har varit shopping, städning men också lite plugg inför den nya terminen. Jag har också hunnit med att träffa min pijkvän och titta lite handboll också :)
Nu ska jag plugga lite innan det blir sängen.
God natt <3

Taggad inför T3, man kan aldrig ha för många flikar ;)

Jag får säga att det blev en givande städning, allt detta ska hitta nya ägare eller kastas ;)

Av Caroline - 18 januari 2014 23:30

Okej det var en väldigt dålig ordvits till rubrik. Nu på senaste har jag haft mycket ljus tända för att sprida lite värme när jag har suttit stilla och pluggat. Det är både mysigt och värmande ;) Man måste bara se till att de släcks innan man går ut från rummet.

Av Caroline - 18 januari 2014 23:26

Idag har jag städat hela dagen. När jag vaknade imorse kände jag för att organisera om i mina garderober. Så jag drog ut alla kläder och väskor och allt annat jag har där inne. Det har tagit hela dagen och rummet har varit kaos. Det börjar se ut som ett rum igen så nu ska jag fortsätta en stund till innan det blir sängen.
Hoppas ni har en bra lördag <3

Av Caroline - 17 januari 2014 20:41

Tandläkaren var nöjd med mina tänder, välskötta var vad hon sa ;)

Av Caroline - 17 januari 2014 20:38

Idag har jag hunnit med en hel del! Jag började med tandläkaren, sedan en sväng till skolan för att fixa lite saker, fixat CSN, registrerat mig inför termin tre, gjort lite jobb med organisationen,varit på kontoret på min förra arbetsplats, handlat lite inför termin tre, shoppat lite allt möjligt, hämtat ut astmameicin och hälsat på min mamma, hennes sambo och hans barn. Jag kom hem för en stund sen och nu ska jag äta lite middag, pulvermos och ketchup, nyttigt ;)
Sedan blir det film och lite fix här hemma och sedan ska jag försöka lägga mig i tid så att jag får ta igen lite förlorad sömn. Ha en bra kväll <3

Ledig tid och 1/2 reapriset resulterar i det här. Speciellt kul är det när en bokaffär har 70% ;)

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards