Carrolajsa

Alla inlägg den 16 januari 2014

Av Caroline - 16 januari 2014 22:01

Något som slog oss idag var att vi firade 1 år på juristprogrammet med att skriva tenta. VI har redan gått ett år så nu är det bara 3,5 kvar. När jag säger att jag går juristprogrammet får jag ofta frågan hur länge jag måste gå och när jag svarar 4,5 år får jag svaret "åh stackars dig" men det håller jag inte med om ;)
Vi har väldigt roligt i skolan, jag har fantastiska vänner och vi lär oss fantastisk mycket, nästan lite för mycket ;) Det kommer nästan kännas tomt utan skolan, när den väl är slut. Men nu ska vi inte gå händelserna i förväg, vi har såååå mycket vi ska hinna innan dess. Men detta året har gått grymt snabbt så ingen tvekan om att resterande också kommer göra det.

Av Caroline - 16 januari 2014 21:50

Då var tentan över men ångesten fortsätter... fram tills resultatet. Det var en svår tenta så nu får vi bara hålla tummarna att det gick vägen. Något som slår en när man sitter så är att man kämpar så länge med pluggandet och mår dåligt över det länge och så tar det 6 timmar sedan är det över.


Men nu har jag slagit mig ner i soffan och inte med en bok som sällskap ;) Nu ska jag fixa lite saker vid datorn utan stress och sedan ser jag fram emot en skön natts sömn.
Hoppas att ni har haft en trevlig dag <3

Av Caroline - 16 januari 2014 10:14

Idag är dagen med stort D, eller T som i tentadag! Jag har mått dåligt hela morgonen, av nervositet och oro. Vi skriver mellan 14 och 20 så det är bara till att köra och skriva allt man kan, och gärna det man inte kan också ;)
Nu hoppas jag bara att alla kan ta sig dit för nu har snön bestämt sig för att falla igen... Men jag ska sticka om en stund, ska möta upp några vänner i stan och så ska vi köpa med lunch och sätta oss utanför salen och försöka få i oss lite mat och snacka bort den värsta nervositeten.
Wish me luck ;)
Hoppas ni får en bra dag!

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards