Carrolajsa

Alla inlägg den 14 januari 2014

Av Caroline - 14 januari 2014 18:06

Med risk för att jag begår ett immaterialrättsligt intrång (nej det är nog ingen fara, den är publicerad på nätet) måste jag bara dela med mig av en mening. Jag har suttit och gjort extentor (tentor från föregående år) och det är inte det roligaste när man gör det heeeeela dagen när man har mega tentaångest. Vissa saker kan dock få en att börja skratta, typ som den här:

"Hans humör blir dock bättre när han hör hur hans lilla katt Cessan ligger och spinner i soffan och när han tittar på fotografiet av sin käresta Kristina Lovars och ser hur hennes blågröna ögon liksom sänder ett budskap om att allt här i livet inte är juridik". Haha detta är tentarelevant och juridik på hög nivå!

Mitt huvud är fullt av allt från immaterialrätt, skuldebrev till fastighetsköp. Det är nästan ett under att ögonen inte hoppar ut och att huvudet sprängs ;)


Av Caroline - 14 januari 2014 00:42

Då var snön kommen till Skåne också. Jag och mina kompisar borde nog bli meteorologer för vi har sagt det länge nu, att snön skulle komma den här veckan, bara för att vi har tenta. Men det hinner förhoppningsvis försvinna innan dess, eller åtminstone inte orsaka några problem med tågen.

Jag var faktiskt ute i snön en stund innan. Jag hade precis bestämt mig för att gå ut när jag såg att det hade börjat snöa. Jag skulle hämta ut ett paket på posten (kanske inte så viktigt egentligen men bästa dagen att hämta var idag) så jag borstade av snön på cykeln och drog på mössan på huvudet. Det var grymt halt ute så jag hoppas att folk inte har kommit till skada där ute på vägarna idag.

Oj vad klockan har hunnit bli mycket, 00.30 Har suttit och pluggat non-stop hela eftermiddagen och kvällen men det är kanske dags att sova snart, man ska ju orka plugga imorgon också.
Hoppas att ni har haft en bra dag, god natt <3

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards