Carrolajsa

Alla inlägg den 12 januari 2014

Av Caroline - 12 januari 2014 17:00

Det är nu ett år sedan jag kom hem från Kenya. Jag hade varit med om en fantastiskt men omvälvande resa och jag hade lärt mig otroligt mycket. Det var väldigt jobbigt att komma hem, lite för att ingen förstod, lite för att allt var så annorlunda även om det egentligen var vanligt; det var ju det livet som jag alltid hade levt, men mycket för att man saknade livet där nere och framförallt alla människor som man träffade där nere.

Jag fick ett otroligt fint välkomnande när jag kom hem, väldigt överraskande också. Utan att jag misstänkt något, vilket är väldigt ovanligt, hade min mamma, hennes sambo, min syster och min dåvarande pojkvän bestämt sig för att möta mig på flygplatsen. Och sedan visade det sig att två av mina allra bästa vänner också hade åkt till flygplatsen för att möta mig. Så där kom jag, helt ovetande och grymt trött efter att ha varit på resande fot i över ett dygn och blev totalt överraskad <3
 
Det var då och mycket har hänt under detta året men mina känslor för Kenya och människorna där har inte ändrats och jag längtar verkligen tills dess jag kan åka ner igen!


                

Av Caroline - 12 januari 2014 14:46

Jag sov inte många timmar natten till idag men gud vad jag hann drömma! Jag vaknade väldigt många gånger och varje gång jag vaknade hade jag drömt något nytt, det var allt från att jag kom försent till tentan, vi hade två enorma hundar i huset, min pappa refererade till en framstående professor i juridik; ja allt möjligt konstigt drömde jag. Genomgående var dock juridik så det märks väldigt tydligt vad jag har gjort väldigt intensivt de senaste veckorna ;) 
När jag vaknade i morse gav jag mig ut på en pw, det var kallt och blåsigt men till skillnad från vissa andra delar av Sverige har vi inte fått någon snö, än. Efter det har det varit plugg och det kommer även vara det jag ägnar mig åt resten av dagen.
Jag önskar er en trevlig söndag, kram!  


Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards