Carrolajsa

Alla inlägg den 19 juni 2013

Av Caroline - 19 juni 2013 22:02

Då var snart denna dagen slut... Eftermiddagen och kvällen har jag spenderat framför datorn då jag hade en massa mejl som skulle skickas och lite annat jobb som behövde fixas. En del av sakerna jag gjorde hade koppling till projektet som jag är med och ska starta upp med anknytning till Kenya men det är mycket som ska kollas upp och fixas. Igår hade vi möte med en kvinna som jobbar med keramik som eventuellt ska hjälpa till i arbetet så det var kul.
Jag var väldigt sugen på att ta en runda med min nya cykel men det drog in ett sådant oväder med regn, massa åska och blixtrar som har varat typ hela kvällen så cykelturen får jag spara. Ska krypa ner i sängen och läsa istället så god natt och hoppas att ni har haft en bra dag <3

Av Caroline - 19 juni 2013 19:50

Jag var ju i Paris för ett tag sedan så tänkte visa lite bilder från resan. På fredagen besökte vi Eiffeltornet, Louvren, Notre-Dame, "hänglåsbron", Triumfbågen, Champs-Élysées och lite andra små ställen. På lördagen gick jag upp i Eiffeltornet, vi var utanför Sacre coeur och vi var på en katolsk mässa som hölls av munkar och nunnor, tillsammans. På söndagen sjöng jag med kören jag är med i på en mässa i Svenska kyrkan i Paris och även på ett barndop. Det var första gången jag var i Paris men jag älskar verkligen staden så det lär nog bli fler besök ;)
           
Jag och min syster låste fast ett lås, Caroline <3 Cassandra
 

    
Notre-Dame
       
Vi gick upp och gick ner i Eiffeltornet, till andra avsatsen, ca 668 trappsteg enkel väg.
       
Jag kan verkligen rekommendera att gå upp i Triumfbågen på kvällen.



Av Caroline - 19 juni 2013 16:29

När jag var på väg från jobbet idag gick jag inom cykelaffären och hämtade min nya cykel. Den är så fin och skön att cykla på så jag kommer flyga fram ;) 


 

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards