Carrolajsa

Alla inlägg under maj 2013

Av Caroline - 8 maj 2013 21:19

Efter en mysig eftermiddag med besök av Victoria och bak av scones och filmtittande bar det av till kören för min del. 

Efter det cyklade jag upp till min farfar en sväng och nu har jag precis varit ute och sprungit en runda. Nu blir det lite uppsats research innan jag ska lägga mig. Börjar jobba 7 imorgon så lite sömn måste det också bli...

Ha det fint! 


 

Blev nästan sugen på blodapelsin nu när jag var ute och sprang för solen såg nästan ut som en när den var på väg ner ;)

Av Caroline - 8 maj 2013 11:31

Hej! Idag har jag haft en lugn morgon med mannen på bilden, eller hans röst rättare sagt (drömma kan man...haha), och städat lite, tagit en skön dusch, fixat lite saker, kort sagt gjort sådant man inte riktigt hinner när det är tenta på g ;) Nu ska jag läsa in mig lite på ämnet jag ska skriva en uppsats om och sedan kommer Victoria en sväng <3

Ha en bra dag! 

 

Av Caroline - 7 maj 2013 22:27

Då var dagen för tentan över och det känns väldigt skönt på ett sätt. Det är skönt att den stressen och pressen kan släppa men nu tar nästa vid i form av väntan på resultatet. Det kändes ganska bra, där var ett par saker jag var lite osäker på men annars var det största problemet tiden. Vi hade skrivtid 8-12.30 men jag hade gärna haft minst en timme till. Det var mycket som skulle skrivas; 4 frågor som alla bestod av delfrågor a-d och sedan en 5:e fråga som var en essäfråga, alltså en längre redogörande text. Vi har pratat lite med varandra om vad vi skrev och så men det är nästan bara jobbigt för ingen vet vem som har rätt utan vi får vänta på resultatet...

Efter tentan gick jag en sväng på stan för att fixa några saker och njuta av det underbara vädret :) Ett besök på biblioteket, eller närmare bestämt på tre,blev det också för att hitta information till uppsatsen jag ska skriva nu. Det är mycket jobb och vi har typ bara 2,5 vecka på oss så man måste sätta igång direkt. Nu ska jag dock unna mig en hyfsat tidig kväll och lägga mig och läsa lite skvaller ;) 

God natt och hoppas ni har haft en bra dag <3

Av Caroline - 7 maj 2013 07:03

Idag gäller det, tenta!!! Vi får ha med oss böckerna på den här tentan så det blir lite att släpa runt på ;)

Hoppas ni får en bra dag och jag längtar tills klockan är 12.31 och tentan är över! 

 



Av Caroline - 6 maj 2013 20:46

Hejsan!

Vilket underbart väder vi har haft idag, över 20 grader och sol :) Jag har dock inte kunnat njuta så mycket av det för jag har suttit inne och pluggat hela dagen men jag tog en 45 minuters powerwalk innan så då fick jag njuta lite.

Det är tentadags imorgon så nervositeten är på topp och därmed magont och illamående också men det är bara till att fokusera...  Har precis duschat och ska snart gå och lägga mig och försöka sova men jag känner på mig att det inte kommer vara det lättaste...

Hopppas ni har kunnat njuta av den här måndagen, kram <3

Av Caroline - 5 maj 2013 17:27

Hejsan!
I fredags hade vi en modevisning i kyrkan. Det låter kanske inte som den vanligaste kombinationen men så var det. Jag är med i internationella gruppen och vårens första stora projekt var en modevisning där vi visade kläder från second hand butiken här i byn som kyrkan är med och driver. Vi ville belysa problemet med konsumtion och miljö och valde att gör det på ett roligt sätt.
Vi hade kläder från 60,70 och 80 talen, lite nutid och finalen var brudklänningar som vi hade fått lånat från olika personer i församlingen. Vi byggde upp en catwalk i kyrkan, hade modeller och livemusik. Jag och en vän var konferencierer och det blev en väldigt trevlig kväll :)


 

Altaret förvandlades till ett bord för accessoarer
 
 

Vi hade en del hattar som piffade upp outfitsen


En del kläder hade vi att visa; en del liiiite snyggare än andra ;) 
 
Jag fick äran att bära en nästan 60 år gammal brudklänning, den var lite stor men väldigt vacker!

Av Caroline - 4 maj 2013 12:52

Då var man hemma igen efter dagens arbetspass. Nu ska jag laga lite mat innan det blir dags för att plugga resten av dagen och kvällen. 

Ha en bra lördag! 


 

Såhär fint var det när jag åkte till jobbet imorse vid 5.40 :)

Av Caroline - 3 maj 2013 21:08

Då var jag hemma igen efter en rolig kväll i kyrkan. Jag är med i internationella gruppen och ikväll ordnade vi en modevisning i kyrkan. Syftet var att visa upp kläder från en second- hand butik och trycka lite på att man ska ta hänsyn till miljön när man konsumerar och så vidare. 

Det var roligt och vi hade mycket kläder att visa upp. 

Nu ska jag plugga lite innan det är dags att sova. Ska upp i tid imorgon för jag börjar jobba kl.6. 

Ha en bra fredagskväll <3

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards