Carrolajsa

Alla inlägg under maj 2013

Av Caroline - 13 maj 2013 07:43

Jag vaknade med värsta huvudvärk idag och illamående, inte det roligaste sättet att börja dagen på :/ Men solen lyser idag och jag är på väg till skolan så förhoppningsvis försvinner det snart :) Ikväll ska jag på en fotokurs och det ser jag fram emot så får köra på hela dagen så blir det bra. 

Jag önskar er alla en bra start på veckan <3


 

Alma i "solen" när vi var ute i torsdags :)


 

Av Caroline - 12 maj 2013 22:22

Då var kalas och dansuppvisning över. Mina vänner var väldigt duktiga i sina dansnummer och det var en väldigt bra show! Jag fick halvspringa till tåget så att jag hann hem och träffa släktingarna ett tag och det gjorde jag så det var trevligt! Min resa till Kenya kom upp och de ville se bilder och veta saker så det var väldigt kul. Intresse och upplysning är två sätt som kan förbättra situationen för människor (och självfallet handling) och jag blir så glad när människor vill veta. För mig personligen är det också skönt för när folk vill veta får jag prata om det. Att prata om det är ett bra sätt att berbeta det och när jag får berätta mina historier får jag uppleva det igen på ett sätt. Det går inte en dag, knappt en timme, utan att jag tänker på vad jag fick vara med om i Kenya. Senast idag, på dansuppvisningen när de spelade och visade klipp från Lejonkunge, blev jag helt tårögd och fick kämpa för att hålla tillbaka tårara. Det samma gäller vissa låtar, slängkyssar, nyckelben, ja det är många saker... Den resan var det bästa jag har gjort i mitt liv men det var tufft, tuffast är nu när man är hemma igen... Man kan sakna en person här hemma men man vet att det är bra med personen men det vet man inte om dem där nere, speciellt barnen... man vet inte ens om man kommer träffa dem... jag ska dit igen men man hoppas ju att barnen inte är där (man hoppas att de har kommit till en bra familj) men man vill ju träffa dem ;)
Nu ska jag sluta babbla om Kenya och sluta skriva och börja läsa. Trevliig kvällsläsning; om tortyr...

Ha det bra <3


  
Mina pojkar i Kenya; Lucas och Benedict, två barn som jag helst hade velat ha här hemma hos mig...


Av Caroline - 12 maj 2013 13:00

Idag är det full rulle hela dagen! Förmiddagen har jag ägnat åt att plugga och fixa lite saker vid datorn. Om ett tag bär det av till bussen för jag ska in och titta på två vänner som ska ha dansuppvisning och sedan blir det till att skynda sig hem då det är kalas för min bror idag. Nu måste jag göra mig iordning och börja tänka på att gå till bussen.

Ha en bra dag! Puss och kram ;)

Av Caroline - 12 maj 2013 12:16

Idag fyller den snyggaste brodern 19 år! Grattis på dig :)

 

Av Caroline - 11 maj 2013 19:52

Idag har det gått i ett. Jag jobbade i förmiddags och på väg hem gick jag inom en loppis som är en helg om året inte så långt från mitt hus så det är typ en tradition att gå dit men där var så mycket folk så jag gick typ bara in på gräsmattan och vände igen ;) Sedan åkte jag och handlade med min pappa lite mat och lite annat (det blev bland annat ett nytt minneskort till min kamera) och väl hemma igen blev det en powerwalk för min del :)

Nu ska jag strax hoppa in i duschen och sedan ska jag slänga mig i sängen och titta film. Ha det fint!


Av Caroline - 10 maj 2013 23:07

Hejsan! Idag har jag haft en trevlig dag! Jag, min mamma, mormor och mina två bonussyskon var en sväng i stan för att uträtta några ärenden och sedan bjöd jag på lunch, thai mat blev det vilket jag har varit grymt sugen på väldigt länge! Efter det började jag och mamma rensa i deras förråd så det var full rulle hela dagen. Nu är jag hemma, har precis tittat film men nu blir det sängen så jag orkar jobba imorgon. God natt <3

Av Caroline - 9 maj 2013 22:18

Hej svejs! Idag har det jobbats hårt. I förmiddags jobbade jag i matbutiken som jag jobbar extra i och sedan åkte jag hem till min mamma. På väg dig tänkte jag att "åh vad trött jag är efter flera veckors sömnsvårigheter" och såg fram emot en lugn kväll. Väl hemma hos min mamma sen blev det dock inte så mycket vila, men det var mitt eget fel :) Jag kom med förslaget att vi skulle bygga ihop våningssängen som mina bonussyskon ska sova i. Vi skulle gjort det förra gången jag var här men det hann vi inte av olika anledningar så därför tyckte jag att det var dags idag. När de väl kom hem sedan blev de super glada och precis innan Alma kröp upp och lade sig sa hon "tack för att du byggde ihop den". Mycket skratt har det också blivit, jag och Alma gick och handlade innan och då hade vi springtävling bland annat och väl hemma satt jag, Alma och mamma i köket och lästa "alla barnen" historier och hade det kul. Efter en lång dag blir det sängen och det ska bli himla skönt! God natt <3

Av Caroline - 8 maj 2013 22:08

Nu under kvällen har jag fått två telefonsamtal från min syster. Det enda som hördes var dock skrik och lite musik, hon är nämligen på One Directions konsert idag. Hon är ett stort fan så hon och tre kompisar till henne åkte till Stockholm innan idag för att se dem :) Ett av samtalen var när killarna sjöng Little things, typ den enda låten med dem som jag verkligen kan och gillar så det var kul att jag fick höra lite, även om det jag hörde mest var "Haaaaryyy! , haha ;)

Nu är det dock dags för sängen, god natt <3

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards