Carrolajsa

Alla inlägg under maj 2013

Av Caroline - 20 maj 2013 22:20

Jag tänkte att jag skulle se en lagom lättsam film idag så jag kunde göra annat samtidigt men när jag tittade bland filmerna fastnade jag för "Jag saknar dig" så det där med lättsamt var ju bara till att glömma. Nu fick man gråtit lite idag också! Den är väldigt sorglig men också väldigt fin... Det var egentligen inte alls en sådan film som jag behövde se idag, eller också kanske det var exakt en sådan jag behövde se... Man gör och lever nog lite som man känner sig... Är man helt glad och mår helt bra kanske man tittar på en viss sorts filmer och gör man inte det kanske man tittar på annat... Detsamma gäller nog böcker; typ som när jag var i Kenya läste jag Jane Eyre, En morgon i Jenin och Tusen strålande solar, alla tre ganska sorgliga böcker men med en strimma av hopp och glädje...

Nu ska jag fixa lite innan det är dags att sova så jag är pigg imorgon så att jag kan fortsätta med min uppsats.

God natt <3


  
bilden är lånad från: http://www.moviezine.se/film/jag-saknar-dig

Förbered med näsdukar om ni tänker se den ;)

Av Caroline - 20 maj 2013 19:31

Då var den nya veckans första dag snart slut. Idag har jag suttit med näsan i böckerna typ hela dagen och omformulerat och bearbetat fakta till min uppsats, det låter kanske tråkigare än vad det är ;)

Jag har dock hunnit med att träna lite också, en powerwalk och några arm- och magövningar.

Jag är helt slut i kroppen och huvudet trots att jag sovit många timmar de senaste två nätterna så jag ska plugga lite till sedan blir det en film innan sängen(om jag inte somnar från den vill säga).

Hoppas ni har haft en bra måndag! Kram <3


Och grattis till hockeylaget förresten, världsmästare!!!! :)

Av Caroline - 19 maj 2013 13:03

Ja, mätningarna stämde och gårdagens vinnare blev DANMARK! Grattis!

Jag tyckte att där var många bra låtar med i år så det var en bra kväll och Robin var fantastiskt duktig (och jag förstår inte grejen med hans kläder, jag tyckte det var coola!) och svenskarna som har fixat allt gjorde ett fantastiskt jobb, typ Christer Björkman, Petra Mede, Gina och Edward af Sillén.


Nu vankas det snart kalas för min bror hos vår mamma så måste göra mig iordning och leta fram paraply då det ösregnar ute...

Ha en bra söndag <3  

Av Caroline - 18 maj 2013 21:40

Hade Kenya haft namnsdagar så som vi har skulle den här lille charmige killen haft namnsdag idag:


  

 
Erik ;)


Av Caroline - 18 maj 2013 21:10

Nu laddar vi för Eurovision! Heja Robin :)

 


Av Caroline - 18 maj 2013 20:42

Efter lite klydd med tåg och bussar som ledde till omvägar så kom jag in till stan och mötte upp mina vänner i parken. Där satt vi och åt lunch, skrattade, solade och hade väldigt trevligt! Efter ett par timmar i solen (och röda axlar) sade vi hejdå och jag drog ner till Malmö en kort sväng för att känna på eurovision känslan. Där var väldigt mycket folk och människor från en massa länder med sina flaggor och ansiktsmålningar. Man fick en sådan skön känsla när man gick genom stan. 

Jag har precis gått en runda och tagit en skön dusch och nu ska jag peppa för Eurovision Song Contest! 


     

Ingen dålig miljö att luncha i ;)

Av Caroline - 18 maj 2013 12:33

Jag har sovit 4 timmar i natt så ikväll kommer man nog känna sig helt slut :) Vi struntade i grillningen igår utan träffades och fikade och sedan drog vi in till stan och satte oss på en uteservering och åt och drack gott. Efter en stund gick vi vidare till ett annat ställe och satt där en stund så det blev en väldigt trevlig kväll med mycket skratt. Vi var hemma kring midnatt och jag kom i säng vid 0.30 och sedan ringde min klocka 4.30 för jag har jobbat hela morgonen/förmiddagen. Nu sitter jag på bussen och är på väg in till stan för att möta upp ett gäng vänner för lite picknick i solen. 

Ha en bra dag <3


 

Gott var det :)

Av Caroline - 17 maj 2013 12:38

Då var det fredag igen och snart har ännu en vecka gått men det ska hinnas med mycket innan dess :)

Snart ska jag möta upp två vänner så ska vi fika och sedan bär det av för att handla då det vankas grillkväll ikväll med några vänner och det ska bli väldigt trevligt!

Nu måste jag göra mig i ordning så jag kan bege mig ut i det fina vädret. Ha en bra dag <3


   
Sommarfeeling idag, den här bilden tog min mamma på mig i somras, jag älskar solnedgångar :) 

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards