Carrolajsa

Alla inlägg den 16 april 2013

Av Caroline - 16 april 2013 19:32


"You are the person you are but that does not change the fact that you can become the person you want to be"

Av Caroline - 16 april 2013 13:30

Jag var ju på läger nu i helgen som var och det var väldigt mysigt! Vi var många som var iväg; det var konfirmander, barnkörer och ungdomskör och såklart präst, kantor, församlingspedagog och några fler ledare. Vi sjöng en hel del, lekte, grillade, busade, åt god mat och hade "bröllop på låtsas" :) Att åka på läger med barn är så himla kul, de är alltid så glada och tycker att det är så kul att "vi stora" är med. Det är så mysigt också för rätt som det är kan det komma fram en liten tjej och ge en kram eller sätta sig i ens knä eller hålla ens hand :)

Att jobba med barn överhuvudtaget är så kul och givande. Inte bara det att man kan lära sig mycket av dem och att det är kul och mysigt men det är bra för sådana som jag, personer med ganska dålig självkänsla. Barn är inte rädda för att visa att de tycker om en och det är ganska ovillkorligt, det krävs inte mycket för att barn nästintill ska avguda en... Till exempel så är de två flickorna som jag har passat ett par gånger ett bra exempel på det. Jag har inte haft dem så mycket men varje gång jag träffar dem springer de fram, ropar mitt namn och slänger sig runt halsen på mig. Sist jag passade dem sade den äldsta flickan; "Caroline, jag vill att du ska passa oss varje dag i resten av mitt liv", så gulligt :) Likadant med en del av barnen där jag är volontär, de slänger sig också runt halsen på mig när jag kommer :)

Vi vuxna borde ta större lärdom av barn, på många sätt :)

Men nej, nu måste jag fortsätta plugga, ha det fint!   



   Vi grillade i lördagskväll och sjöng där vid lägerelden, så mysigt :)

Av Caroline - 16 april 2013 11:13

Idag vaknade jag med världens huvudvärk! Så det var bara till att trycka i sig ett par panodil och gå och lägga sig igen. Efter att ha sovit ytterligare 20 minuter kändes det bättre så det var skönt. Jag har inga föreläsningar idag så jag ska bara vara hemma hela dagen och fixa en massa saker som behöver fixas. Jag har pluggat en hel del nu på morgonen och nu ska jag pausa i det och skicka iväg lite mejl och så.

Hoppas ni får en bra dag <3


 

En av tröjorna jag köpte på Ullared


Lite fler fynd från Ullared, några sköna tröjor, träningskläder, underkläder och lite smink.
 
  
En ny snygg jacka blev det också :)

  

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards