Carrolajsa

Alla inlägg under mars 2013

Av Caroline - 26 mars 2013 17:11

Solen lyser starkt med sin närvaro och jag lämnade in min uppgift innan idag och har firat med att titta på några avsnitt av One tree Hill :) Nu ska jag plugga lite innan det är dags att laga mat och sedan bär det av till kyrkan för idag har vi den första av två uppvisningar av Passionsspelet, en upplevelse vi bjuder in till om Jesus sista dagar. Det ska bli väldigt kul!
Hoppas ni får en bra kväll <3

Av Caroline - 26 mars 2013 09:13

Det är en ny dag och solen skiner på oss, underbart!

Sitter just nu i biblioteket på skolan och fixar det sista på min inlämningsuppgift. Min föreläsning börjar inte förrän om en timme så jag har tid på mig att bli klar. Jag har väldigt svårt för att bli nöjd med saker jag gör och bearbetar alltid det en massa gånger fram och tillbaka. Detta är den första skriftliga uppgiften vi gör på juristprogrammet så det är lite extra nervöst men det är egentligen en liten uppgift så det borde inte vara några problem... Aja, jag får fortsätta jobba med den nu så den blir klar för att lämnas in. Hoppas ni får en bra dag <3 

Av Caroline - 25 mars 2013 22:52

En nära vän till mig sms: ade mig innan och frågade om jag ville med ut och gå en liten runda för han tyckte jag kunde pausa pluggandet lite. Denna lilla stund råkade visst bli 2,5 timme oops... Trevligt hade vi och vi skrattade och pratade massor som vi alltid gör när vi träffas! Nu har jag pluggat en stund och jag är typ klar med min uppgift så nu ska jag krypa ner i sängen och sova ett par timmar innan det är dags att ge sig på det igen. God natt <3

Av Caroline - 25 mars 2013 18:35

Idag har varit en väldigt trevlig dag, hittills åtminstone ;) Jag åkte in tidigare till skolan och satt och pluggade i biblioteket innan min föreläsning och efter en intressant föreläsning mötte jag upp Victoria för en fika och lite snack. Eftermiddagen har jag tillbringat med att titta på One tree hill, fick de första tre säsongerna av min mamma för några dagar sedan och jag är helt fast! Jag såg de senare säsongerna när de gick på tv så det är väldigt kul att titta på de första nu. Nu sitter jag dock och ska ta itu med en uppgift som vi ska lämna in den här veckan. I just looove lagen om certifiering av stamnätsföretag för el, haha...

Jag hoppas ni har en bra måndag, kram!  


   Bilden är lånad från www.tumblr.com. De är oförskämt snygga i den här serien!

Av Caroline - 25 mars 2013 07:23

Har haft en skön morgon med huset för mig själv så jag har kunnat spela musik och sjunga hur högt jag ville, haha. Nu ska jag snart bege mig ut i solen(!) och gå till bussen. Ser fram emot en trevlig dag och hoppas ni också gör det! Kram <3

Av Caroline - 24 mars 2013 08:49

När jag var i Kenya klämde jag på något konstigt sätt min tå i springan mellan dörren och golvet och det blödde en massa och nageln blev helt lös. Jag ville dock inte riktigt titta då för jag vile inte att nageln skulle ramla av så jag satte på plåster och tejpade tån för det gjorde fruktansvärt ont. Jag har fortfarande ont i tån och nu har nageln också ramlat av. Barnen tyckte dock det var märkligt att jag hade plåster på tån för jag antar att de typ aldrig har sett det förr. När jag gick ut till de större barnen i deras lilla playground, där de var utestängda typ hela dagen, samlades några av barnen runt mig och tittade storögt och intresserat på min fot, supersött ;)

Lite onödig information så här en söndag förmiddag!


  




Av Caroline - 24 mars 2013 08:21

Solen skiner, jag öppnade fönstret och hör hur fåglarna kvittrar och även om det fortfararande ligger lite snö på marken så känns det som om det är vår i luften!
Jag hoppas ni får en bra söndag <3

Av Caroline - 23 mars 2013 18:16

Nu är jag på väg hem efter en lång och intensiv arbetsdag. Började 7 och skulle egentligen sluta 15 men blev tillfrågad om jag kunde stanna till 17 för de var ont om folk på grund av sjukdomar och annat och vem är jag att säga nej till ett sådant erbjudande! Jag hjälpte dem och tjänar själv mer pengar :) Det blev en tuff start dock för jag har inte jobbat där sedan i september tror jag så det blev en lång första dag men jag trivs så det gör mig inget och man kommer snabbt in i att packa upp och städa undan och får upp farten (jobbade i en matbutik idag)Nu ska jag hem till min mamma en sväng. Ha en bra lördag!

 

Solen är uppe fast klockan är halv sju, lovely <3



Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards