Carrolajsa

Alla inlägg den 20 mars 2013

Av Caroline - 20 mars 2013 22:58

Som det kanske märks så spenderar jag en del tid i kyrkan här där jag bor, dels för att det är kul men mycket för att vi har sådana fantastiska personer som jobbar där(och i församlingen såklart)! Nu håller vi på och förbereder något som kallas "Passionsspelet". Här ska vi försöka, på vårt sätt, tolka hur Jesus sista dagar kan ha varit med hjälp av bibeltext, musik och dans. Jag ska vara en lärjunge och dansa och detta ska bli rikigt kul. Vi hade rep tillsammans för första gången idag och jag tror det kommer bli en häftig upplevelse när allt kommer på plats :) Vi hade körövning tidigare ikväll också och vi förbereder inför påskdagen då vi ska sjunga så det är en del som händer :)
Jag har precist läst en del i vår ena kursbok men nu är det dags att krypa till sängs,god natt <3

Av Caroline - 20 mars 2013 14:19

Den snön de lovade skulle komma igår kom idag/inatt :/ Men efter all den här snön och den här vintern kommer man väl att uppskatta våren och sommaren mer så det är kanske det positiva i det hela...

Jag överlevde åtminstone kursens första seminarium, vi hade det i morse och vi hade blivit varnade innan att den som håller i seminariet kommer peka på oss var och en så vi får svara men det var tillåtet att diskutera med klasskamraterna innan och jag har väldigt smarta kursare så det gick bra. Det var det enda som stod på schemat idag så efter det gick jag och en i min klass till biblioteket för vi skulle plugga lite och jag skulle hjälpa henne med en uppgift men efter att jag hade hjälpt henne åkte jag hem för att plugga hemma istället. Nu äntligen har vårt Internet börjat fungera igen, (det lever sitt eget liv lite då och då och försvinner i några minuter/timmar) så nu ska jag ta tag i uppgiften som handlar om att följa en lagstiftningsprocess av en speciell lag så jag har lite att bita i... I kväll är det kör och rep inför nästa veckas föreställningar i kyrkan så det ser jag fram emot! Hoppas ni har en bra tisdag, kram!  

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards