Carrolajsa

Alla inlägg under februari 2013

Av Caroline - 2 februari 2013 17:28

Jag började ju juristprogrammet för ett par veckor sedan och nu är vi i slutet av vår nollning. Under veckorna som vi har haft nollning har vi varit uppdelade i lag och idag var det dags för de sista tävlingarna. Det var bland annat ett moment där man skulle doppa huvudet i vatten och sedan i mjöl för att med munnen leta rätt på en sockerbit i skålen, inte jättegott då det blir som en degklump i munnen men kul var det.
Vi skulle också framföra ett spex och vi gjorde en slags krigsdans, vi hade svarta shorts, fotbollsstrumpor, svart tröja och svarta streck i ansiktet :) Det var ganska kallt när vi tog oss till lokalen vi skulle vara i men väl där blev det varmt med en massa folk i ett och samma rum och massa energi och tagg! Två moment innehöll ägg och tomat också som kastades så det hade man lite överallt även om det inte gick ut på att kasta på varandra men nu har jag nog lyckats få bort all mat från håret och kroppen och ska njuta av en trevlig lördagskväll <3 Ha det fint!

Av Caroline - 2 februari 2013 00:03

Idag har den bästa Victoria varit här och gud vad vi har ätit, kommer typ inte behöva äta på flera dagar nu! Det blev muffins som vi bakade innan, pizza, vindruvor, M&M's och nötter. Gott var det men nu är vi grymt mätta :) Det får nog bli en joggingtur imorgon... Jag cyklade dock en hyfsat bra sträcka innan idag, gick en promenad och har städat stora delar av huset också så jag har rört på mig lite. Nu blir det snart sängen så jag är pigg imorgon, god natt <3

Av Caroline - 1 februari 2013 08:33

Jag är ledig idag och såg fram emot en skön sovmorgon men nejdå, här vaknar man halv åtta och kan inte somna om! Men har legat kvar i min säng och tittat runt och läst lite på Internet, är nämligen sugen på att börja jobba som volontär någonstans... Jag var ju iväg i två månader i Kenya och innan dess var jag volontär en gång i veckan här hemma på något som heter Ronald McDonald Hus och det är alltid lika kul att hjälpa till, träffa nya människor och lära sig nya saker. Jag har lite olika idéer men får se vad det blir :)
Nu ska jag gå upp, städa lite sedan blir det till att plugga. Ha en bra fredag!

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards