Carrolajsa

Alla inlägg under februari 2013

Av Caroline - 20 februari 2013 21:25

Har städat och fixat en massa saker hela eftermiddagen så nu är alla dammråttor borta ;)

När jag kom till församlingshemmet idag för att gå till kören kommer jag bara innanför dörren, säger hej till några i kören och så hör jag någon ropa Caroliiiine och ser i ögonvrån hur någon springer mot mig, då är det en flicka som jag har passat en gång och träffat en del gånger i kyrkan som kommer springandes mot mig med öppna armar och vill kramas. Hon gör det varje gång jag träffar henne och det är så mysigt. Efter bara en liten stund till kommer det två barn till som jag också har passat och då ville de också säga hej och busa lite. Man blir så himla glad av att se att de uppskattar en, att de får ett leende på läpparna när man kommer, precis som man själv får när man ser dem :) Åh, jag blir så glad av sådant! Likadant var det med barnen i Kenya, när man kom in i rummen ställde sig en massa barn upp och sträckte armarna mot dig och ville att man skulle ta upp dem, så himla fint <3

Men nog om små söta barn som gör en glad, har pluggat lite nu ikväll parallellt med att betala räkningar och lite så men ska plugga lite till, måste bland annat förbereda mig inför debatten vi ska ha imorgon, men sedan blir det sängen för jag ska jobba imorgon innan skolan så klockan ringer 5!

Ha det fint <3


Den här underbara lilla flickan, Lilian, sträckte alltid upp armarna mot en när man kom in i rummet och hade alltid nära till skratt ;)  

Av Caroline - 20 februari 2013 13:25

Gud vad halt det är ute, höll på att halka flera gånger på väg till och från bussen. Lite som i Kenya, fast där fick man gå försiktigt på grund av all lera ;) hade två föreläsningar på 45 min var så det var inte så länge men satt och pluggade lite innan på skolan också men kom hem för en stund sedan, har precis ätit lite soppa för att värma mig och nu ska jag plugga och städa. Ikväll är det kör och jag har inte varit där och sjungit på tre veckor så det ska bli kul!
Ha en bra onsdag!

Av Caroline - 19 februari 2013 21:07

Idag har jag haft fullt upp sedan jag gick upp vid 4.40 imorse. Först jobbade jag i tre timmar, tog tåget till skolan(pluggade under tågresan), hade föreläsning, lunchade med Victoria, skulle gå på tingsrättsförhandling men den blev bakom stängda dörrar(på lite tvivelaktiga grunder) så det blev till att gå tillbaka till skolan och plugga några timmar till innan jag skulle möta upp en kompis för att gå på ett informationsmöte om att bli volontär på IM. Mötet gick bra och det verkade väldigt intressant så vi ska dit på torsdag igen och testa på att vara med under en caféverksamhet de har för människor som nyligen fått asyl i Sverige så det ska bli väldigt kul och intressant. Har egentligen inte riktigt tid att engagera mig i sådant, har väldigt mycket att göra, men jag kan inte låta bli för det är så kul och lärorikt :) nu ska jag plugga lite innan jag ska krypa ner i min sköna säng och sova en lite längre välbehövlig natt ;) ha det fint <3

Av Caroline - 17 februari 2013 20:54

Behövde röra på mig lite efter att ha suttit och läst ett bra tag så jag tänkte slå två flugor i en smäll och få in träning också så jag svidande om till träningskläder, snörde på joggingskorna, tog på reflexer och gav mig ut på en joggingtur. Efter typ 1/4 av den tänkta rundan började det snöa en massa så det blev till att korta ner rundan för jag blev alldeles vit och blöt och jag var inte riktigt klädd för det. Det blev ändå en runda på en halvtimme så det var okej men nu blir det duschen innan jag ska fortsätta läsa. Ska försöka komma i säng tidigt också för jag ska jobba imorgon innan min föreläsning. Börjar 6.30 och jobbar i tre timmar så hinner jag lagom till min föreläsning kl. 10 sen, det är det som kallas bra planering ;) men sömn behövs för klockan ringer 4.40 :)
Ha det fint <3

Av Caroline - 17 februari 2013 12:38

Nu har jag laddat upp med lite extra energi och ska börja dagens pluggpass. Jag hade ett på 6 timmar i fredags, 3 timmar igår och förmodligen 6 timmar idag sedan ska nog allt vara läst. Hoppas ni får en bra dag!


 

Av Caroline - 15 februari 2013 14:27

Igår var det "Alla hjärtans dag" och visst är det en mysig dag men jag tycker att man borde se till att fler dagar på året var som alla hjärtans dag då vi överlag borde bli bättre på att visa vad vi känner för varandra. Jag firade "för valentines day" i onsdags när jag var iväg och igår blev jag hembjuden på middag hos min mamma så jag hämtade mina bonussyskon på vägen och sedan hade vi en trevlig kväll med god middag och lite mys.

Under dagen igår pluggade jag en del och hann plugga lite på kvällen också men inte så mycket som jag hoppades så idag har jag ett roligt fredagsnöje i form av plugg. Mina planer för kvällen blev inställda så det blir till att ha näsan i böckerna hela kvällen. Tentan är om mindre än tre veckor så vi har tentaångest på hög nivå...

Hoppas ni hade en trevlig dag igår och att ni får en trevlig helg <3

Även om jag tänker på alla barnen i Kenya hela tiden så blir det lite extra saknad när det är en dag som handlar om kärlek och om att ta hand om varandra...


Lille Lucas och Benedict 


Lille Erick 


  Jag med Veronica och Jane


Av Caroline - 13 februari 2013 23:28

Idag har det varit full rulle hela dagen! Jag hade föreläsning och seminarie imorse och sedan var det snabbt hem, byta om och ladda lite för i eftermiddags var jag på församlingshemmet här hemma och pratade om min tid i Kenya. Jag hade varit lite smått nervös inför det, inte för att prata inför folk för det har jag blivit ganska van vid nu utan för vad jag skulle säga och vad folk vill höra men det gick bra så det var kul :)
Efter det, jag hade föredrag i nästan en timme, tog jag tåget till stan och tittade på typ en "ljusfestival" och åt gott med väldigt trevligt sällskap <3
När min pappa hämtade mig på stationen skulle vi inom min systers kompis för att hämta min syster och då frågade Cassandras kompis syster (invecklat det här) om jag kunde hjälpa henne med en uppgift i spanska så jag började lite men ska fortsätta ge henne respons imorgon när jag kan sitta i lugn och ro själv, har trots allt inte läst spanska på över 1,5 år...
Jag har inga föreläsningar imorgon, utan är "ledig" men har extremt mycket att läsa som jag inte riktigt har hunnit med denna veckan plus att jag då ska hjälpa henne med den uppgiften och hjälpa min mammas sambo med hans CV så nu ska jag sätta mig ner och skriva en lista på allt som ska hinnas med imorgon så jag inte missar något. Hoppas ni har haft en bra dag idag <3

Av Caroline - 12 februari 2013 22:04

Jag hade en väldigt bra start på dagen idag i form av frukost på Espresso House med en vän som jag inte har träffat på ett tag så vi hade en del att prata om :) Efter det var det dags för föreläsning och sedan blev det en snabb fika med Victoria, lite plugg i biblioteket och sedan föreläsningar igen. Efter skola blev det mer plugg men den största delen av eftermiddagen har jag ägnat åt att förbereda min presentation jag ska ha på församlingshemmet imorgon om min resa till Kenya. Det är lite klurigt vad man ska säga för att ge en rättvis bild men jag har typ tänkt ut det och förberett massa bilder så det ska nog gå :) Nu har jag lite till att fixa, lite till att plugga och sedan blir det sängen :) Ha det fint <3

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards