Carrolajsa

Alla inlägg den 7 februari 2013

Av Caroline - 7 februari 2013 22:17

Denna dagen blev inte riktigt som planerat, min fikadejt med min kompis blev tyvärr inställd för hon var sjuk :( istället blev det till att åka tidigare till min mamma för att leta upp ett par skor jag kan ha på mig på festen imorgon och hittade några olika så nu ska jag bara bestämma vilka som är skönast att ha på sig en hel kväll...
Nu ikväll var Geir Lippestad, Anders Behring Breiviks försvarsadvokat, i Lund och höll ett föredrag så jag och några kursare gick dit för att köa för några extrabiljetter som skulle släppas idag och efter en timmes köande fick vi biljetter och det är vi glada för för det var ett väldigt intressant föredrag tyckte jag, Lippestad är en väldigt smart man med många intressanta och kloka värderingar :) Nu på sistone har jag varit inne en del på att bli advokat, har dock tre år på mig att bestämma mig så jag hinner nog vela fram och tillbaka ett x antal gånger ;) men nu ska jag bestämma vilken klänning jag ska ha på mig imorgon och vilka skor sedan ska jag plugga lite innan det blir sängen. Ha det fint <3

Av Caroline - 7 februari 2013 09:46

Jag och min syster Cassandra hade en superkul kväll igår :) Jag slutade inte förrän 18 men när jag kom hem och skulle äta skulle hon också laga mat så vi satt i köket och tittade på massa roliga klipp och skrattade en massa. Sedan var det dags för fotboll, den slutade ju mindre kul men det var ändå bra jobbat av dem, och vi tittade på mitt rum och sedan kom vi helt plötsligt in på schlager och började sjunga en massa gamla schlagerlåtar och dansa och allt vad vi gjorde, det var riktigt kul att få flippa ut lite :)
Idag har jag bara en timmes föreläsning och sedan blir det en fika med en vän som jag inte har träffat sedan jag kom hem så det ska bli väldigt trevligt! Ikväll ska jag hem en sväng till mamma och se om hon har ett par skor jag kan låna till imorgon när jag ska på en fest som de juridiska föreningen har men nu ska jag hem till min farmor och lämna en present för hon fyllde år för några dagar sedan.
Hoppas ni får en bra dag!

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards