Carrolajsa

Alla inlägg den 5 februari 2013

Av Caroline - 5 februari 2013 08:13

När jag var och handlade för någon dag sedan skulle jag ta en Metro när jag kom ut och där var en kvinna efter mig som också skulle ta en så jag höll upp det så kallade "locket" på tidningsboxen till henne och då sade hon "oh vad vackert gjort av dig!" och sken upp i ett stort och innerligt leende. Jag blev lite smått chockad att en sådan simpel sak som att hålla upp ett lock kan göra en människa så glad. För mig, precis som för många andra, är det en självklarhet att hjälpa andra men man vet också att det inte är så för många andra, de kör på med sitt och låter andra klara sig bäst de vill. Det många inte tänker på är att de kanske själva kommer att behöva någon som finns där för dem en dag när de behöver hjälp. Det tål att tänkas på...
Nu börjar dagens föreläsningar om en stund, ha en bra dag och var hjälpsamma ;)
(Ignorera det förra extremt korta inlägget, råkade trycka fel, det tar ett tag att vänja sig vid en iPad :D)

Av Caroline - 5 februari 2013 07:51

När jag var och han

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards