Carrolajsa

Alla inlägg den 15 januari 2013

Av Caroline - 15 januari 2013 21:14

Hej på er där ute i kylan!  Fy vad kallt det är nu. Jag gick en runda med en av mina vänner innan och vi möttes på vägen från mitt hus och hans jobb och jag visste att det var kallt för jag trotsade kylan i förmiddags för att gå ner i byn och fixa massa ärenden så jag tog på mig bra med kläder nu ikväll men det var lite kallare än vad jag hade väntat mig. Min kropp är till viss del fortfarande inställd på 28 grader varmt så att den tyckte att det var så kallt att de bestämde sig för att se till så att händerna svullnade och stelnade av köld och hela kroppen skakade långt efter att jag hade kommit in när det nu var -10 kanske inte är helt konstigt.Jag har nästan tinat upp nu och ska snart gå och lägga mig för nu har min kropp kommit ifatt verkligheten och det faktum att jag inte har sovit så mycket de senaste nätterna så nu vill den bara sova.  
Hoppas ni har haft en bra dag, god natt!


  


Av Caroline - 15 januari 2013 08:30

Jag hade en underbart trevlig dag med bästa Victoria igår med fika, lite shopping (ville ju få komma ut lite på rean) och matlagning. Det märktes att vi inte har träffats på ett tag för våra munnar gick i ett och vi skrattade hur mycket som helst :) Jag hann med att träffa min farmor och farfar också en sväng så jag börjar så smått att träffa alla jag har saknat under de två månaderna jag har varit borta. Jag var i kyrkan en sväng i söndags också och fick träffa några som jobbar där och det var också väldigt kul.
Idag har jag massa papper som ska fixas, skrivas under och skickas iväg, böcker ska beställas, det sista ska packas upp och det ska städas. Det är tur att allt är inne för jag vill inte gå ut idag då det enda man möts av när man tittar ut är vitt, vitt, vitt och vitt! Det har snöat en del under natten och även om det är lite mysigt så tyckte jag att jag fick min dos av snö när jag tittade ut genom flygplansfönstret när vi flög in över Istanbul men tydligen inte ;) Aja, jag får hålla mig inne och måste jag gå ut får jag ta på mig en massa tjocka mysiga kläder.

Hoppas ni får en bra dag <3  

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards