Carrolajsa

Alla inlägg den 14 januari 2013

Av Caroline - 14 januari 2013 08:15

Nu har jag haft två hela dagar hemma i Sverige och börjar väldigt sakta men säkert bli van vid att göra "vanliga saker". Vanliga saker som att kunna sätta på sin dator, sätta på sin musik, dricka vatten ur kranen, ta tåget och sova i sin egen säng är saker som har varit väldigt ovana att göra. Även om jag bara var borta i drygt två månader, som inte är så lång tid egentligen, har jag levt ett så annorlunda liv i Kenya så att kroppen har ställt om sig helt. Jämfört med många, de flesta vill säga, levde jag ganska lyxigt i Kenya med el, ett riktigt hus, kyl, rinnande vatten och mycket mat men trots denna lyx så är livet ändå så annorlunda. Min kropp börjar kännas normal igen, jag har kunnat sova hyfsat ordentligt nu i två nätter och jag börjar bli van vid att förstå vad alla säger och att inte prata engelska med människor ;)

Jag ska ut och trotsa kylan om en stund, något jag absolut inte ser fram emot, men jag ska träffa underbara Victoria som jag verkligen har saknat och som var en av de fantastiska människor som skickade fina hälsningar under tiden jag var i Kenya och som mötte mig på flygplatsen när jag kom hem så det är ändå värt ett möte med kylan <3

Hoppas ni får en bra dag!   


Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards