Carrolajsa

Alla inlägg den 4 januari 2013

Av Caroline - 4 januari 2013 19:41

De senaste dagarna har varit fyllda med mycket olika känslor... Det är alltid mycket glädje när man är med barnen, att komma in i ett rum och höra och se en massa barn skratta och sträcka armarna mot dig fyller hela kroppen med värme och glädje :) De senaste två veckorna har jag haft sällskap också, i form av två andra volontärer, först kom Nicole och sedan Michelle. Vi har hittat på en massa saker, bakat till barnen runt nyår (vilket inte var det lättaste med en dålig ugn, ingen elvisp och en smet till kakor för 40 personer men det var kul), varit i Kisumu, varit på marknaden och varit i kyrkan. Intressanta samtal har vi också haft, en del om adoption, bröllop (Nicole ska gifta sig snart) och om hur mycket vi vill ta hem vars ett barn ;) 

Mindre roliga saker har också hänt, igår kom det plötsligt två poliser till barnhemmet och det visade sig att de hade med sig en övergiven flicka som de hade hittat någonstans, hon är runt en vecka gammal, liten och otroligt söt. När jag hade henne i min famn igår kändes det så hemskt att någon bara hade lämnat henne, något som nästan är otänkbart för oss men verklighet för en hel del här nere...

I morse åkte en tre veckor gammal pojke till sjukhuset, han kom hit samma dag som han föddes då hans mamma dog efter förlossningen, då han har varit väldigt sjuk de senaste dagarna och vi fick beskedet för en stund sedan att han inte klarade sig. Såklart blev vi rörda och ledsna över att han inte klarade sig men samtidigt tycker vi att det var skönt för honom för när vi tittade till honom igår innan vi gick ner till vårt hus såg man hur ont han hade av slangar och annat han hade i sig... :( 

Nu blir det sängen för oss här, vi ska upp tidigt imorgon och jobba och alla tre känner oss trötta efter dagens händelser. Jag ska tejpa min tå som jag råkade klämma i dörren så nageln blev lös, tån blå och lite sned och förhoppningsvis blir det bra. Annars får jag gå till sjukhuset bredvid barnhemmet för där hade jag nog fått bra behandling,där jobbar nämligen två män som har friat till mig ;) 

God natt :)


 

Det har varit mycket glädje idag också då Nicole fixade en dag med föreläsningar för personalen idag och en massa mat, läsk och kakor så jag har också hjälpt till där och satt därmed lite i skolbänken igen, väldigt trevligt :)

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards