Carrolajsa

Alla inlägg den 2 januari 2013

Av Caroline - 2 januari 2013 15:15

Då har vi påbörjat ett nytt år och jag har inte så mycket tid kvar här i Kenya... Den senaste veckan har varit väldigt händelserik, jobbet med de underbara barnen har pågått som vanligt, jag har fått sällskap i form av två andra volontärer, pratat svenska igen för första gången på en och en halv månad och jag fick verkligen anstränga mig! Efter att bara ha pratat engelska hela dagarna var man helt inställd på att göra det ;) Vi hade en väldigt mysig men annorlunda nyårsafton med god mat, tända ljus och film, tills det blev strömavbrott åtminstone. Morgonen på årets första dag tillbringade vi i kyrkan på en livlig och trevlig mässa som tog 3,5 timme och sedan jobbade vi med barnen så det nya året hade en bra inledning :) 

Det har regnat väldigt mycket här de senaste dagarna så vi har haft stora problem med att få barnens kläder och blöjor att torka så det har resulterat i att vi har fått byta lite mer sällan och även satt på dem fuktiga kläder men nu har solen kommit tillbaka så kläderna torkar verkligen så vi hoppas det håller i sig!

Jag hoppas ni har haft en trevlig början på det nya året, 2013 :) 

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards