Carrolajsa

Alla inlägg under november 2012

Av Caroline - 16 november 2012 17:24

Min underbara kusin Louise åkte hem för en stund sedan efter att ha varit här i ett par timmar. Jag vill hinna träffa så många som möjligt nu innan jag åker för sedan ses man inte på 7 veckor. Vi fick pratat en hel del, fikat och framför allt skrattat! Det var inte planerat att hon skulle komma idag för vi hade missförstått varandra då hon trodde jag menade att vi skulle träffas idag men jag menade att vi skulle träffats igår men som tur är gick det att klämma in ändå.

Det hände en lite rolig incident innan när vi skulle gå in i vårt hus, jag hade lånat ut min nyckel till min bror 20 minuter innan när jag mötte honom på väg till affären för hade inte sin med sig och han sade att han skulle vara hemma hela eftermiddagen så han fick den. När jag och Louise hade varit och handlat och kom hem var där låst och ingen öppnade trots att vi ringde både på ringklockan och till hans telefon. Han hade satt på hög musik och hörde inte så vi skulle försöka kasta något på hans fönster för att få honom att reagera. För att inte riskera att skada fönstret kastade jag mina vantar (det ger inte mycket ljud men lite) men pricksäkerhet är inte min starkaste sida utan jag lyckades kasta så handskarna landade på en utstickande ventil flera meter upp på husväggen... Lite svårt var det att ta ner dem men efter att ha använt stolar, lösa bordsben, flugsmälla och en bror med långa armar hade jag båda mina handskar med mig och vi kom in ;)

Nu ska jag laga mat och sedan blir det bio med två av världens bästa tjejer
Hoppas ni får en bra kväll!

Av Caroline - 16 november 2012 13:43

Här är det fullt upp hela tiden! Igår var jag först och pratade med en av mina chefer och han vill väldigt gärna att jag ska jobba där igen när jag kommer hem så det känns väldigt bra, sedan åkte jag till min morfar för en pratstund sedan vidare till min mamma och sedan hade jag en mysig kväll med en mysig person ;)

Idag var det frukost med en vän inplanerad, sedan sprang jag igenom stan för att fixa lite saker inför resan och om en stund kommer min kusin och ikväll är det dags för bio.

Nu måste jag fortsätta här så jag hinner allt, ha det fint <3

Av Caroline - 14 november 2012 20:45

Då var vi hemma i skåne igen! Tre dagar går snabbt och idag spenderade vi större delen av dagen på Historiska museet. Det är ett väldig fint museum med intressanta utställningar. Nu ska jag bara hem och lämna väskan och sedan vidare iväg för att träffa en vän. Hoppas ni har haft en bra dag <3

Av Caroline - 13 november 2012 20:26

Tillbaka på hotellet efter mat och lite shopping och nu ska vi ta det lugnt framför tv:n :)

Hoppas ni har en trevlig kväll <3

Av Caroline - 13 november 2012 16:50

Då är vi tillbaka på hotellet för att vila fötterna en stund efter att ha gått mycket idag men vi ska ge oss iväg om en stund igen :) Man vill ju hinna med så mycket som möjligt!

Idag har vi varit på Vasamuseet, väldigt häftigt, och sedan blev det lite shopping och fika på ett mysigt ställe.

Kram <3

Fint väder har det varit idag, men sjukt kallt!

En hel del rörelse är det i vår huvudstad :)

Av Caroline - 13 november 2012 09:14

Här i Stockholm är vi pigga och glada! Vi har precis varit nere och ätit frukost och den var mycket god. Det är typ det bästa med hotell, det måste vara en bra frukost för att jag ska bli nöjd ;)

Nu ska vi ta på oss och gå ut i den kyliga huvudstaden. Ha det fint <3

Av Caroline - 12 november 2012 19:17

Nu har vi gjort en del av det kalla Stockholm och lite shopping blev det :) Nu ska jag på med myskläder och krypa ner i min sköna hotellsäng. Ha det fint<3

En fin utsikt från planet i morse

Granen är på plats på NK

Mycket rörelse är här!

Av Caroline - 12 november 2012 13:29

Nu är vi framme i Stockholm, vi har hittat hotellet och jag har fixat mitt visum till Kenya som var huvudsyftet med resan upp hit :)

Nu blir det nog en sväng på stan, ha det fint <3

Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.