Carrolajsa

Alla inlägg under oktober 2012

Av Caroline - 28 oktober 2012 22:18

Jag hade turen att få skriva högskoleprovet på min gamla gymnasieskola. Den turen har jag haft tre av fyra gånger. Det är alltid skönt att skriva på ett ställe som man känner till. Jag har inte varit på skolan på typ ett år så det var trevligt att se hur det såg ut. Det mesta var sig likt men lite förändringar hade skett :) När vi skulle ta studenten infördes en ny sak,man fick sätta sitt handavtryck på väggen ner till källaren. Jag såg att de hade gjort detta till en tradition då där var fler avtryck nu än när jag tog studenten :) Nu ska jag krypa ner i sängen, är sjukt trött. God natt <3


 

                                      Passade på att fota mitt igår när jag var där :)

Av Caroline - 28 oktober 2012 20:07

Efter att ha pluggat stora delar av dagen satte jag mig för att titta på Torka aldrig tårar utan handskar. En bra, fin, hemsk, fantastisk, förfärlig, sann och sorlig historia. Jag har aldrig använt så många motsatser i en och samma mening men i detta fall krävs det verkligen. Jonas Gardell är himla duktig, skådespelarna och regissören likaså. Att behöva uppleva en sådan här sak måste vara hemsk. Men även fantastisk, för som de sade i serien så drabbade sjukdomen de som älskade mest, de som fick uppleva denna starka kärlek till någon, en kärlek som överlevde allt. De gav inte vika och övergav inte varandra utan stöttade varandra, något som är väldigt värdefullt.

Föräldrarna är dock undantaget, de tog avstånd och ville inte acceptera och erkänna vem deras barn egentligen var utan skämdes för mycket. Det citat som jag kommer ihåg bäst är något som Benjamins mamma skrev i ett brev: "Jag älskar dig och jag hoppas du mår bra men jag låtsas att du inte finns", så hemskt...

Har man inte sett serien kan jag rekommendera den!



Av Caroline - 28 oktober 2012 12:52

Har precis varit i kyrkan på en trevlig gudstjänst som gick i folkmusikens tecken. En folkmusikgrupp som heter Jidder sjöng och spelade och flera i församlingen hade folkdräkter på sig, det var väldigt fint.


Resten av dagen kommer bestå av plugg, måste bara komma på en bra ställning att sitta i då jag känner att jag har lite ont i nacken efter att ha suttit och tittat ner i så många timmar som jag gjorde igår under högskoleprovet. Jag har en liten nackskada, som jag fick när jag var liten så får egentligen inte sitta ner med huvudet för länge men det är lite svårt ibland... Nu måste jag sätta igång och plugga. Ha en bra söndag <3

Av Caroline - 28 oktober 2012 08:40

God morgon!

Då var det söndag, tiden går så himla snabbt! Hoppas alla kommer ihåg att vrida tillbaka klockan en timme idag.

Jag är först upp idag, brukar visserligen vara så på helger, så det är tyst och lugnt i huset. Tänkte därför passa på att plugga lite nu innan jag ska iväg till kyrkan och lyssna på en folkmusikgrupp :)

Hoppas ni får en trevlig söndag <3

Av Caroline - 27 oktober 2012 20:20

Det var inte direkt någon som hade tid att hitta på något kul med mig ikväll så det får bli en lugn kväll framför tv:n istället. Kanske lika bra det för nu börjar jag känna att jag har suttit inne och skrivit prov hela dagen, tröttheten kommer krypandes ;)


  

Detta hade jag på mig på konserten igår, en klänning från Gina Tricot som jag älskar, tycker det är himla snyggt att det är en kort klänning med längre transparent över. Som man kan skymta hade jag ett stelt guldfärgat halsband och min klocka på mig annars snålade jag med smycken och lät klänningen göra jobbet ;)



Av Caroline - 27 oktober 2012 17:43

Då var högskoleprovet över för den här gången. Man tänker alltid och brukar få frågan "hur gick det?" och det är alltid lika svårt att svara på. Man svara ju på allt men en hel den är chansningar men jag kände att mina mattekunskaper, de på lite högre nivå, var lite ringrostiga. Det tog en stund sedan var de ganska smorda igen så jag kunde ju räkna men behöver nog repetera lite känner jag. Får bli ett projekt i framtiden :)

Jag är inte så trött som jag trodde att jag skulle vara utan känner för att hitta på något riktigt kul ikväll men vi får se vad som händer. Hoppas ni har något trevligt planerat i kväll <3

Av Caroline - 27 oktober 2012 13:01

Three done and two more to go... Nu har vi typ en timmes lunch innan det är dags igen, ska äta lite nu sedan ska jag nog gå en sväng och få lite frisk luft. Ha det bra <3

Av Caroline - 27 oktober 2012 07:38

Idag är det dags för mig att skriva högskoleprovet igen, fjärde gången gillt blir det :) Är kanske inte riktigt så utvilad som jag önskar att jag vore, hade lite svårt att somna igår, men jag får göra det bästa av situationen och bara köra på. Fick mycket positiv energi igår under och efter konserten tack vare alla underbara människor både på scen och i publiken så jag lever på det idag! Nu måste jag snart stick så jag är där i god tid innan det börjar. Ha det bra <3

Och till alla er andra som också ska skriva högskoleprovet idag vill jag önska ett stort lycka till!


 

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards