Carrolajsa

Alla inlägg under september 2012

Av Caroline - 17 september 2012 20:26

Har precis varit ute och sprungit en runda och nu ska jag titta på X-Factor och fixa lite saker vid datorn :)


 

Av Caroline - 17 september 2012 16:57

Här pluggas det för fullt! Denna veckan är det dags för prov så försöker förbereda mig allt vad jag kan men det är inte helt lätt så vi får hålla tummarna! Var ute på en promenad innan och hej vad det blåste, blåste nästan iväg ;) Nu är hösten kommen på riktigt.

Nu måste jag fortsätta läsa, ha det fint <3  

Av Caroline - 16 september 2012 22:48

Idag har jag haft en mycket trevlig eftermiddag/kväll med tre vänner! Vi har spelat krocket, vilket jag inte har gjort på väldigt många år(känner mig gammal när jag säger så...),vi har spelat flaggspel vilket inte var min starkaste sida utan jag behöver plugga länders flaggor, det blev bakning av scones och så tittade vi på sista filmen i "Sagan om ringen" triologin. Det var första gången jag såg den och vårt mål är nu nått då vi var två i "gänget" som inte sett någon av filmerna men nu är det gjort ;) Nu blir det lite plugg innan jag släcker lampan och sedan ser jag fram emot en skön natts sömn. God natt <3


 

En fin dag för utomhusspel har det varit idag! 

Av Caroline - 16 september 2012 12:35

Hejsan! Har precis kommit hem efter att ha varit i kyrkan, hade diverse uppgifter att hjälpa till med idag så det var trevligt. Nu ska jag laga lite mat och plugga och sedan ska jag träffa några vänner som jag inte har träffat på ett tag så det ska bli himla trevligt. Ni får ha en trevlig söndag så hörs vi <3


   

Dagens outfit :) 

Av Caroline - 15 september 2012 08:50

Jag låg och tittade på Skavlan igår och jag gillade verkligen gästerna! Han brukar ha imponerande gäster men det var lite extra igår tycket jag. Personligen gillar jag Anton Hyse´n och även om det inte borde vara så stor uppmärksamhet om att han gått ut som homosexuell, då jag tycker det borde vara en självklarhet att människor kan göra utan att uppleva obehag, så tycker jag att han verkar vara trygg i det och han sade många bra saker igår under programmet. Jag fick också lite av en ny förebild igår, Margot Wallstöm. Även om jag alltid har tyckt att hon verkar imponerande så togs det till en ännu lite högre nivå igår. Det hon har jobbat med är saker som jag själv skulle vilja jobba med, som FN och EU, internationellt överhuvudtaget. Som ett första steg på vägen tänkte jag klara min första kurs genom universitetet så det blir en del plugg idag med men ska försöka hinna med lite annat också, behöver städa till exempel...

Ha en fin lördag! <3

Av Caroline - 14 september 2012 19:55

Gud vad regnet öser ner, jag är väldigt glad över att jag är inne! Jag sitter och pluggar för tillfället men jag ska sluta för idag om typ en timme för då ska jag se Skavlan och sedan blir det nog film, om jag orkar, har varit uppe sedan 4.45 så jag är grymt trött. Men nu måste jag fortsätta läsa så jag blir klar. Hoppas ni har en trevlig fredagskväll och kanske lite roligare än min! :)


 

Sådana här dagar är det utan än att man längtar till ett soligt och varmt ställe, typ Teneriffa där denna bilden är tagen i april detta året

Av Caroline - 14 september 2012 11:47

Hemma efter ett kallt och blött jobbpass. Trodde jag hade tillräckligt med kläder på mig men så började det regna och då blev man ju kall, men jag överlevde :) Jag hade tänkt ta en pluggpaus några timmar idag för jag hade lite saker att fixa nu när jag ändå var inne i stan men kände inte mig så pigg på det när jag var helt blöt så åkte hem istället. Nu har jag tagit på mig torra och sköna kläder och värmt lite soppa så nu tinar jag snart ;) Det får blir plugg hela dagen idag istället, måste förbereda mig inför provet nästa vecka! Ha det fint <3


 



Av Caroline - 14 september 2012 06:38

Idag blåser det halv storm hos oss och varmt är det inte... Tur att jag har på mig bra med kläder för ska jobba ute med ett event nu i några timmar. Hoppas ändå det blir lite varmare under dagen... Nu måste jag sticka, ha en bra dag! 

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards