Carrolajsa

Alla inlägg den 11 september 2012

Av Caroline - 11 september 2012 21:06

Idag är det den 11 september, ett datum som innebär blandade känslor. De vaga minnen jag har av terrordådet i USA och den svenska politikerns Anna Lindhs död är två väldigt hemska minnen men en av mina vänner har födelsedag idag och nyheten om att de två svenska journalisterna som suttit fängslades i Etiopien verkligen har släppt kom idag så det är två positiva saker med den här dagen. Det är ju dock inte utan att man tänker på alla anhöriga till personerna som blev offer för 9/11 attacken och Anna Lindhs barn och man som fått leva utan mamma/fru nu i flera år. Alla tråkigheter som händer här i världen är så hemska! Det handlar om makt och pengar och att det resulterar i att människor dör hindrar inte folk från att fortsätta.Det är svårt att själv göra något, man får försöka vara delaktiga i vår politik då de har lite lite makt till att&nbsp%

Av Caroline - 11 september 2012 09:59

Tur att det finns hörlurar så man slipper bli störd av broderns höga musik! :) Nu har jag lämnat in den första inlämningen på UJIK och hoppas nu att det blir bra! Idag ska jag plugga hela dagen då det verkligen behövs för nästa vecka är det provvecka och det är väldigt viktigt. Ha det fint <3

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards