Carrolajsa

Alla inlägg den 10 september 2012

Av Caroline - 10 september 2012 21:46

Har precis kommit hem från en fin och rörande välgörenhetskonsert där pengarna som samlades in gick till Cancerfonden. Konserten hölls i en kyrka och jag älskar hur det förhöjer stämningen och ljudet :)

Den här sjukdomen cancer är en hemsk sådan. En bekant till mig har drabbats för inte så länge sedan och som det tyvärr är ibland ser det inte ljust ut. Det enda man kan göra är att tänka på hennes nära och kära, barn speciellt. Det jag tycker är hemskt(om man nu kan välja bland allt det hemska med det) med sjukdomen i sig är att det finns i så många olika former och att man kan ha det även som barn så det är svårt att hitta vad som orsakar det... Usch! Som tur är har vi många duktiga läkare och forskare så vi får ha förtroende för dem och hoppas att de kan lösa lite mer av detta hemska mysterium.


Nu ska jag titta på dagens avsnitt av X-Factor och se vad de har att bjuda på.

Ha det fint! och mina tankar och hälsningar går lite extra till dem som själva eller har någon i sin närhet som drabbats av cancer   

Av Caroline - 10 september 2012 18:01

Efter att ha jobbat, pluggat och hjälpt en kompis att packa upp lite varor på hans jobb(då han själv har lyckats stuka foten och fått svårt att gå) ska jag nu gå på en välgörenhetskonsert i en kyrka.

Hoppas ni får en trevlig kväll! 


 

Så här fin blir man när man jobbat med ett event som bland annat innebär att dela ut tidningar ;)

Av Caroline - 10 september 2012 06:08

Det är lite kyligt, himlen är rosa då en ny dag gryr och jag är på väg till bussen för att åka och jobba. Det är ett kort eventjobb idag och det är lite tur för det har inte blivit så mycket tid över till att plugga nu i helgen eftersom jag har jobbat så idag blir det några timmar med näsan i böckerna ;) 

Ha en fin dag <3


 

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards