Carrolajsa

Alla inlägg den 27 augusti 2012

Tv

Av Caroline - 27 augusti 2012 22:15

Idag har jag fått en del saker gjorda, gått två långa promenader, beställt böcker till universitetskursen jag ska läsa, städat och organiserat om i min lilla garderob och lite på mitt rum och tittat på två intressanta tv-program. Programmen jag tittade på var "Vetenskapens värld" och "Underbart är kort". Det är alltid intressant att titta på vetenskapsprogram tycker jag, man lär sig alltid något intressant. Vad det beträffar "Underbart är kort" så beundrar jag människor som har en diagnos av vilket slags som helst, synlig eller ej. Är den synlig tror jag att de drabbade människorna får utstå mycket blickar och säkert en hel del kommentarer så de har saker att tacklas med på så sätt. Människor med en "osynlig" diagnos har andra problem att möta, till exempel att det kan vara svårt för andra människor att förstå. Det kan nog i många fall vara så att det är svårt för människor att förstå och "tro" på det eftersom de inte kan se det. Har man till exempel brutit benet så kan människor förstå att man har ont men har man ont i kroppen så är det en smärta som människor inte kan se och då kan det vara svårt att förstå. Min mamma har en sjukdom som heter fibromyalgi som är en värksjukdom och jag har och har haft en hel del olika smärtor och vi båda, speciellt min mamma för hon har ju en sjukdom och har levt med det länge, får ofta höra att det kan inte vara så farligt eller du har alltid ont någonstans och så vidare. Det känns inte alls bra för det räcker med att man själv har ont och att man känner sig lite dålig för det så man behöver inte att andra människor också påpekar det... Jag tycker att det är bra att det går olika program om olika sjukdomar så allmänheten får reda på att det finns och förhoppningsvis blir människor lite mer förstående och mindre dömande. Nu ska jag lägga mig och läsa lite, ha det fint <3  

Av Caroline - 27 augusti 2012 08:31

Efter att ha jobbat eller haft något jobbrelaterat att göra nu i princip varje dag de senaste månaderna så har jag "semester" denna veckan. Helst hade jag velat åka någonstans men har en massa saker jag måste göra hemma och även något möte inbokat denna veckan så det blev inte av. Egentligen är det till att ta i lite och kalla det semester eftersom jag har massa saker inbokade men inget är jobb så det känns ändå lite som semester :) Jag kanske hittar något ställe att åka till nu i höst, man vet aldrig men man kan alltid hoppas.  



Av Caroline - 27 augusti 2012 08:26

Jag vaknade vid 7.15 idag och kunde inte somna om så jag drog på träningskläderna och snörde på skorna och gav mig ut på en lång powerwalk. Solen lyser här hos oss men det blåser en del men det var ändå riktigt skönt. Om en stund blir det frukost och sedan ska jag ta itu med alla saker som står på schemat idag. Ha det fint <3

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards