Carrolajsa

Alla inlägg den 23 augusti 2012

Av Caroline - 23 augusti 2012 22:34

Idag har jag jobbat och gått en sväng på Malmöfestivalen. Det blev bara en snabbis där men jag hittade ett fint armband som föreställer fyrklöver, en symbol som jag älskar. Här kommer lite bilder från min dag(och även igår):

 

Jag har ett irriterande myggbett precis mellan ankeln och foten så min sko har varit där och rört hela tiden så det kliar en del, mindre kul...

 

Detta armbandet köpte jag idag, det syns väldigt dåligt pga dåligt ljus och reflektioner men det är fyrklöver

 

Den här snygga tröjan köpte jag igår på Gina Tricot, det blir nog snyggt nu till hösten till ett par jeans och boots.


 

Den här jeanskjolen fyndade jag också på Gina Tricot, skönt att ha nu till hösten till en mysig kofta och ett par stövlar.


Nu kallar sängen, hoppas ni har haft en bra dag <3 God natt

Av Caroline - 23 augusti 2012 20:56

Jag har precis sett den italienska filmen La via é bella, livet är underbart. Den handlar om två människor som blir förälskade i 30-talets Italien. De får en son efter ett par år men en dag slås deras liv i spillror. Mannen är nämligen jude och hela familjen hamnar i koncentrationsläger. Pappan och sonen hamnar på ett ställe och mamman för sig själv. Under hela tiden låtsas pappan att de är med i en tävling och att första priset är en stridsvagn och han hittar på regler allt eftersom för att förhindra att pojken blir upptäckt och tagen ifrån honom. Det är en väldigt bra film men också hemsk. Att tänka att detta var verkligheten för många människor under den tiden känns så hemskt och ofattbart. Att människor så som Hitler och Mussolini kunde få människor att göra som de gjorde, vakterna och alla som på något sätt var inblandade. Det är hemskt hur några få personer kan få så mycket makt, att man kan manipulera folk till att göra något så hemskt som det som hände under andra världskriget. Det som bygger på det hemska tycker jag är att vi inte har lärt av historien utan att det till viss del fortfarande sker, inte på samma sätt men ändå. Man kan bara titta på vad som hände under den "arabiska våren", nu i Syrien och det som pågår vid Gazaremsan. Många oskyldiga människor förlorar livet och anhöriga får lida för att några människor vill ha makt, det är så hemskt tycker jag! Det lättaste vi kan göra är att inte glömma det som har hänt, föra vidare det vi har lärt oss och jobba för mänskliga rättigheter så att färre människor behöver lida. Det är lättare sagt än gjort och det är ett långsiktigt arbete men man måste börja någonstans. Börjar alla samarbeta istället för att jobba mot varandra kommer världen bli en bättre plats, om ett x antal år så det är bara att kämpa på!


  
Detta är filmen som resulterade i detta långa inlägg, bilden är lånad från http://www.icsbinago.com/noi/wp-content/uploads/2010/03/LA_VITA_E_BELLA.jpg

Av Caroline - 23 augusti 2012 18:30

Efter att jag hade jobbat idag och skulle hem kände jag att jag behövde äta något då jag började må dåligt så jag köpte en glass för det kände jag att det var jag nog sugen på men nej. Jag är inte så glad för glass egentligen men var lite sugen idag men jag tycker inte det är gott. Den godaste glassen jag vet är Piggelin (isglass är det enda jag tycker om) men den hade de inte där jag var men jag stod ändå i solen och njöt och åt lite av glassen så känslan var ändå skön  Nu blir det middag och tv.


 

Av Caroline - 23 augusti 2012 09:00

Häromdagen när jag väntade på bussen stod där en äldre dam bredvid mig och efter en stund började hon prata med mig om allt möjligt och berättade en massa saker och frågade saker. Detta fortsatte under den 20 minuters långa bussfärden också och var hur trevligt som helst. Detta har hänt förut, att människor jag inte känner börjar prata med mig och det tycker jag är väldigt trevligt. Det är inte så ofta det händer för vi yngre generationer pratar inte med folk vi inte känner på samma sätt som förr, åtminstone inte enligt min erfarenhet. Idag finns mobiler och de är jättebra att ha men det bidrar också till att man inte pratar med folk "på riktigt" på samma sätt. Till exempel om man står och väntar på tåget och det är försenat eller om tåget står stilla av någon anledning så tar man upp sina mobiler istället för att prata med varandra. Jag drar absolut inte alla över en kant utan säger mest vad jag själv gör och vad jag själv har iakttagit. Mobilen är bra till mycket och klart ska man använda den hur man vill men jag uppskattar åtminstone när främmande folk börjar prata med en, det är alltid trevligt, så tack till damen på bussen som gjorde min förmiddag mycket trevligare!

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards