Carrolajsa

Alla inlägg under juli 2012

Av Caroline - 9 juli 2012 21:18

Har precis varit på Rix fm festivalen i Kristianstad med min kära mamma. Där var mycket folk och skön känsla så det var väldigt trevligt! Nu väntar jag på bussen men sedan blir det bara duschen och sängen för jag ska upp 4.30 imorgon och jobba så behöver sova lite

Av Caroline - 8 juli 2012 20:19

Idag har det varit riktigt fint väder! Hur varmt som helst och perfekt för stranden men det hade jag tyvärr inte tid med. Min yngsta kusin fyller 8 imorgon så hon hade kalas idag så jag var där en stund. Jag har dock njutit av vädret ändå för jag har varit ute och promenerat en hel del idag så det var skönt. Nu ska jag snart gå och lägga mig, ska läsa en bra bok en stund innan det är dags att släcka så jag orkar jobba imorgon

Hoppas ni har haft fint väder och kunnat njuta av det!

Av Caroline - 7 juli 2012 23:31

Idag har jag haft en super mysig dag med min mamma. Vi har varit på Väla köpcentrum och Ikea. Vi åt lunch, shoppade, fikade och hade allmänt trevligt. Jag fyndade en klänning, ett halsband och en väska :) Nu på kvällen blev det filmmys med Eat, pray, love och nu blir det snart sängen för det kommer en dag imorgon också. God natt <3

Vår  lunch

Av Caroline - 6 juli 2012 23:32

Då var det fredag igen och ännu en vecka har gått. Denna helgen är jag ledig så jag ska ta det lugnt och umgås lite med famlijen. Idag blir det inte mycket som blir gjort, är ganska trött efter jobbet så det blir sängen snart. Imorgon ska jag hitta på något trevligt med min mamma så måste få sova ut lite så jag är pigg  Ha en trevlig fredag och sov gott <3

Av Caroline - 5 juli 2012 22:37

Även om det inte är så länge sedan jag var i London är jag så sugen på att åka ut och resa, idag har det varit som en bastu här hemma och jag blir så sugen på att åka till ett varmt och fint land så man kan sola och bada. Det blir ju inte bättre av att båda mina småsyskon (!) är iväg på olika håll, den ena i Barcelona och den andra på Mallorca, man blir lite avundsjuk. Men jag jobbar nu hela sommaren (och det klagar jag inte på för jag gillar verkligen mitt jobb) men till hösten hade det inte suttit fel med en resa, till vilket land som helst  Men nu är det slut med dagdrömmeriet och dags för John Blund "to do his magic", ska jobba imorgon så man måste vara pigg, och det är ju dessutom fredag då!

Jag på Teneriffa när vi skulle gå ut ena kvällen

Vi var uppe på ett berg där det blåste en del men fin utsikt var det!

Av Caroline - 5 juli 2012 16:24

Har nästan precis kommit hem från jobbet och hade motvind en del av biten jag cyklar så det kändes lite i benen... Det känns dock bättre för var dag som jag cyklar så även om jag inte har cyklat så många dagar så tar det åtminstone lite på konditionen. Jag är ganska trött för övrigt också idag då jag sov lite dåligt i natt. För det första åkte jag direkt från jobbet till Hörby marknad med min farmor och farfar så var vi där i några timmar och det var hur trevligt som helst. Jag gjorde några inköp; några filmer, tre böcker och en väska. Såklart köpte vi även det "traditionella" på marknader; karameller, gräddbullar och körsbär. För det andra så åkte min bror på semester i natt så han åkte vid 3 och då vaknade jag till och det var bara 1,5 innan min egen klocka skulle ringa så man kände sig lite seg. Nu hade jag tänkt belöna min kropp med en liten powernap sedan blir det lite matlagning och kanske också lite uppspikning av tavlor.Ha det fint :)

Av Caroline - 3 juli 2012 20:31

Hejsan, hoppas allt är bra med er! Själv är jag grymt trött efter en dag som gått i ett men den har varit trevlig. Ska snart gå och lägga mig för jag har varit uppe sedan 4.30 för att hinna cykla till jobbet och det är så himla fint ute vid den tiden. En massa djur som är ute, solen börjar lysa och det är sådär skönt svalt :) Efter jobbet blev jag bjuden på mat hos min farmor och farfar och det var lika gott som vanligt!

Men nu är det dags för sängen, god natt<3

Av Caroline - 2 juli 2012 19:37

Idag har det varit fint väder, det blåste lite väl mycket när jag cyklade hem från jobbet så det var lite jobbigt men annars hur skönt som helst. Efter jobbet åkte jag en sväng till stadsparken, träffade en före detta klasskamrat, njöt av solen och åt glass. Nu ska jag läsa lite och sedan blir det sängen tidigt för klockan ringer 4.30

Ha det fint!

Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.