Carrolajsa

Alla inlägg under juli 2012

Av Caroline - 16 juli 2012 19:55

Idag fyller jag 20 år och det känns lite konstigt... Jag jobbade fram till 13 idag och efter det mötte min underbara vän Victoria upp mig för att fira min födelsedag. Hon hade med sig fika så vi hade picknick, jag fick presenter och från ingenstans öppnade himlen sig och regnet öste ner så det var bara att slänga ihop sakerna, slänga sig på cykeln och cykla hem till henne. När vi kom fram såg vi ut som om vi hade duschat så det blev till att byta kläder. Sedan blev det fortsatt fika, film och mat. Om en stund blir det läggdags för jag ska upp och jobba tidigt imorgon också.


 

Picknick
 

Jag efter regnets utbrott

    
Fortsatt fika inomhus :)

Av Caroline - 15 juli 2012 10:43

Idag blev jag gratulerad i förskott av min mamma och hennes sambo, jag fick bland annat en väska, två klockor; en till armen och en till väggen och en tatuering! Eller jag fick ingen tatuering men jag ska få göra en tatuering :) Jag har lite ångest för jag har lite olika saker jag vill göra men har inte bestämt mig vad jag vill göra först men det har jag tid att göra  Nu börjar jag snart jobba så ha det fint <3

Av Caroline - 14 juli 2012 18:25

Är på väg hem från jobbet, efter sammanlagt 10 timmar där och inte så många timmars sömn är jag lite trött men det blir bara till att åka hem och vända, byta om och sticka vidare till sista dagen på karnevalen. Det brukar vara mycket folk sista dagen så det är alltid trevligt! Även om man känner sig trött nu innan och har sjukt ont i högra delen av nacken, typ nackspärr tror jag, så blir man lite mer taggad när man kommer ner och känner stämningen  Nu kommer min buss, ha det!

Av Caroline - 13 juli 2012 16:04

Hejsan! Har precis varit nere på karnevalen som är här relativt nära där jag bor och jag och min bonussyster åkte en karusell och det var ett år sedan jag åkte sist så det var roligt   Om en stund kommer en av mina käraste vänner så ska vi gå ner en stund till karnevalen och titta och förhoppningsvis lyssna på lite musik. 

Ha det fint <3 

Av Caroline - 13 juli 2012 00:11

Idag har jag hunnit med en hel del, det har varit lunch, en sväng på stan, massage och spa och lyssnat på live musik. Jag skulle egentligen åka en sväng till Båstad idag men det blev ändrade planer då vi skulle på en överrasknings avslutningen med kören jag sjunger i. Vi fick bara reda på att vi skulle ta med bikini och att det var avslappnande. Vi hoppades ju på massage och det var rätt så idag har det varit bad i jacuzzi, bastu och massage, så underbart skönt!! Det blev också en halv pizza till lunch med min mamma och nu är här karneval inte så långt ifrån där jag bor så har precis varit och lyssnat på Maskinen en stund men nu blir det sängen så man orkar med morgondagen också :)


   

Av Caroline - 11 juli 2012 11:00

Idag slapp jag cykla vilket var ganska skönt. Jag bad min pappa om skjuts vilket jag inte brukar men kände bara att jag inte orkar cykla idag. Har rast på jobbet och tittade precis ut genom fönstret och himlen bara öppnade sig och regnet bara öser ner, kul så här i juli. Men nu ska jag fortsätta jobba!  Ha det fint!

Av Caroline - 10 juli 2012 20:57

Innan ikväll såg jag en fin men sorglig film, " Som maskrosfrön för vinden" som handlar om en adopterad pojke, de biologiska föräldrarna och adoptivföräldrarna. Jag grät en del kan jag säga. 

Jag har också tittat på "Allsång på Skansen" och där var det många duktiga, som vanligt. Jag skulle gärna besöka ett av Diggiloo stoppen men det får nog bli ett annat år  Nu blir det sängen och imorgon jobb. Ha det fint <3

 

Av Caroline - 10 juli 2012 18:29

Är helt slut i kroppen, när jag cyklade till jobbet i morse hade jag motvind nästan hela tiden. Jag vet inte riktigt hur långt det är men det brukar ta ca 40 minuter att cykla men idag kändes det som om man knappt kom någonstans pga vinden. Även om det nästan tog lika lång tid så fick jag ta i ännu mer för att komma fram så jag är helt mör i kroppen nu för jag har ju jobbat en hel dag och cyklat hem också! Nu ska jag se lite film och kanske lite Allsång på Skansen och vila kroppen :)

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards