Carrolajsa

Alla inlägg under juli 2012

Av Caroline - 22 juli 2012 13:31

Hade en underbar kväll igår! Den började med fest hemma med mina underbara släktingar, mat, sällskapsspel, tårta och mycket skratt. Sedan var vi några vänner som bestämde oss för att dra ut och dansa så jag blev upplockad av två vänner och vi mötte upp en fjärde utanför stället. Vi tänkte prova på ett ställe vi aldrig varit på innan så vi åkte till något som kallas "Happy Bar" och det stämde för man blev happy  Jag träffade några andra bekanta till mig och en hel del jag inte känner men man dansade med alla och det var skön stämning. Där var mycket trevligt folk och vi blev bjudna på champagneoch allt dagen till ära. Det var verkligen en kväll värd att minnas.Man är lite seg idag men det var helt klart värt det! Nu ska jag ut och njuta av det fina vädret, ha det fint <3 


Så här såg jag ut igår, jag hade en ny klänning från Gina Tricot på mig
  
En suddig bild men den visar ryggen på klänningen som jag gillar riktigt mycket 

Av Caroline - 21 juli 2012 17:24

Har haft fullt upp idag med städning och att fixa lite här hemma. Vi ska nämligen fira min 20 årsdag i efterskott med min pappas halva av släkten. Det blir mat, dricka, tårta och hela alltet  Nu måste jag fortsätta här för snart kommer de, ha det fint<3


 

Av Caroline - 21 juli 2012 08:13

Igår hade jag en väldigt trevlig dag på stan med min mamma, mormor och moster. Min mormor skulle till läkaren så vi följde med så vi kunde gå i stan sedan. Vi tittade i en massa butiker, åt lunch och fikade. Det blev många fler timmar än vad vi trodde men trevligt var det  


 

Min lunch, en hamburgare där man själv lade i vad man ville ha. Jag är inte överförtjust i kött men den här var god. 

 

Jag igår i en vit klänning från Gina tricot, grön jacka från H&M och strumpbyxor.



Av Caroline - 19 juli 2012 23:03

Idag har jag, min mamma och hennes sambo varit och tittat på en utställning av en rad olika Lars Wallin klänningar. De var hur fina som helst och man hade inte haft något emot att få använda en en gång eller två ;) Det blev även lite fika på tåget och hämtmat när vi kom hem. Min kära mamma fyller nämligen år idag så vi fick ju fira det lite också! Jag har precis haft sagostund med mina bonussyskon, jag läste Björnbröderna för dem men nu är de i säng och det ska snart jag också så hoppas ni har det fint<3


   

Av Caroline - 18 juli 2012 14:02

Idag hade jag sovmorgon och tänkte att jag verkligen skulle sova ut men icke så nicke. Klockan 8 vaknade jag av att det spikades då de bytar tak på våra grannars hus och efter det kunde jag inte somna om. Men jag satte på en film, lagade god frukost och tog det lugnt så det blev en skön dag ändå. Nu är jag på väg till jobbet och ska jobba några timmar så ha det fint <3


 

Av Caroline - 18 juli 2012 09:00

För någon dag sedan läste jag ut en riktigt bra, hemsk och sann historia. Den heter Övergiven av Anya Peters. Den handlar om en flicka vars mamma överger henne så hon bor hos sin moster och hennes man. Under uppväxten blir hon misshandlad, både psykiskt och fysiskt, och även sexuellt utnyttjad. Till slut blir hon övergiven av familjen och känner att hon inte har någon att vända sig till. Hon går igenom ett tufft liv men kämpar på ändå och ger inte upp.


Jag blir alltid gripen av sådana historier, det känns så hemskt att tänka på det men många barn och vuxna lever så här, drabbade av det ena eller det andra. I de flesta fall tror jag att det är svårt att se utifrån, de blir nog så bra att hålla det inom familjen så folk utifrån inte ser vad som pågår. Därför tycker jag att det är viktigt att alla håller ögon och öron öppna och tar hand om varandra. Det kan låta klyschigt men jag tror ändå att det kan hjälpa. Misstänker man något får man antingen vända sig till någon man litar på eller försöka prata med personen i fråga, kanske... En gång såg jag en pojke bli slagen av sin pappa. Jag tittade ut genom lägenhetsfönstret och precis då slår pappan till pojken på kinden, sk. "bitch slap" och sedan snabbt in med honom i bilen. Jag blev helt förvånad när jag såg det och kände mig maktlös, jag visste inte vem det var och skulle inte känna igen dem igen men det kändes så hemskt... Man vill tro på lyckliga slut och i den här boken var det en början till ett sådant och även om det inte alltid är så i verkligheten får man hoppas att det blir det för de flesta. Vill ni läsa en gripande och viktig bok kan jag verkligen rekommendera denna!


 

Av Caroline - 17 juli 2012 22:40

I helgen som gick såg jag en rad väldigt olika artister... Jag är en sådan person som kan lyssna på allt, jag gillar låtar från olika genrer. Gemensamt för de flesta låtar som jag verkligen tycker om är dock en fin och betydelsefull text. Sedan är det en sak att se en artist live och en annan att bara höra en låt på datorn eller skiva. En del av artisterna jag sett de senaste dagarna lyssnar jag aldrig på annars men det blir en sådan stämning live   Musik är härligt!


Det har varit...


 
Maskinen...

 

Panetoz... 

Lisa Miskovsky... 

   och Joddla med Siv. Jag har även lyssnat på Danne Stråhed.
 

Den här godsaken åt jag på karnevalen, jag fick även en sådan med ett ljus i när min mamma gratulerade mig dagen innan jag fyllde år <3



Av Caroline - 17 juli 2012 22:13

Efter jobbet åkte jag hem till min farmor där jag blev bjuden på middag och satt och pratade lite, sedan gick jag för att träffa två vänner till mig. När vi satt där och pratade brast de plötsligt ut i sång och sjöng "Ja, må hon leva" för mig, så rart   Jag firade lite igår men eftersom jag skulle jobba tidigt idag blev det inte så mycket men det blir mer till helgen så det ska bli trevligt! Imorgon jobbar jag eftermiddag så jag har sovmorgon och det ska faktiskt bli skönt! Även om jag är en morgonmänniska är det skönt att få sova ut någon gång. Ska läsa lite och sedan blir det sängen, natti natti <3

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards