Carrolajsa

Alla inlägg den 9 april 2012

Av Caroline - 9 april 2012 19:48

I förmiddags tittade jag på ett program om en sjukdom som heter progeria och innebär att kroppen åldras i förtid. Programmet handlade främst om två flickor i USA som har sjukdomen, Kaylee och Lindsay. Jag kunde inte låta bli att fälla några tårar när jag tittade på det, inte bara för att det är hemskt att de har drabbats av sjukdomen utan också för att jag blir så rörd av att se hur de har en enorm livsglädje och på många sätt är som alla andra barn. Jag har själv jobbat med väldigt sjuka barn och deras familjer, även om väldigt hemska saker drabbar dem är barnen som vilka barn som helst, även om de i många fall har en dödlig sjukdom. Jag har jobbat som volontär på något som heter Ronald McDonald's hus, det är ett hus som ligger i anslutning till några av sjukhusen i Sverige. Där kan familjer med svårt sjuka barn som är inskrivna på sjukhuset bo under tiden som barnen behandlas. Detta är en fantastisk möjlighet för familjerna och kan göra det lite mindre jobbigt för dem eftersom hela familjen kan bo tillsammans. Det är hemskt så många människor som har olika sjukdomar men tack och lov finns det många smarta människor som jobbar med att hitta botemedel och många som jobbar med att göra livet för familjerna under tiden!

Det blev ett långt inlägg nu men det är något som berör många...  

Av Caroline - 9 april 2012 18:36

Hejsan!

Jag har tittat igenom några av mina bilder från semestern och ska spara ner dem på ett USB-minne snart. Hotellet vi bodde på var riktigt fint och ska ni någon gång åka till Teneriffa kan jag verkligen rekommendera att bo på Marylanza som ligger i Playa de Las Américas. För första gången hade vi All inclusive och maten på hotellet var riktigt bra, det är tur att man rör sig ganska mycket när man är iväg genom att simma och promenera för jag åt mycket mer än vad jag vanligtvis gör!  Rummet och servicen var också väldigt bra.
Här kommer lite bilder från resan. Ha det bra     

Högt här ovan molnen...


 

Jag utanför flygplatsen när vi väntade på bussen.


   

Utsikten från balkongen


   



Jag uppe på den höga "kullen"


   

Stranden


   

En bild från centrum  

Av Caroline - 9 april 2012 15:22

Usch vad kallt det kändes ute, jag tog precis en promenad men den blev inte så lång för det var kallt och regnade. Nu ska jag krypa ner i sängen, titta på lite bilder från resan och längta tillbaka   


Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards