Carrolajsa

Alla inlägg den 22 januari 2012

Av Caroline - 22 januari 2012 19:43

Då var snart denna helgen också slut, tiden går grymt snabbt... Det har varit en lugn och skön helg som jag tänkte avsluta med att titta på Så ska det låta och börja läsa en ny bra bok. Sedan är det nya tag på praktiken imorgon och även lite kör rep som jag inte har haft på två veckor nu. Ser framemot måndagen och den nya vckan   Hoppas att ni alla där ute också har haft en bra helg och ser framemot den nya veckan, ha det bra!

Av Caroline - 22 januari 2012 13:11

   

Såg en riktigt bra film igår som heter "The kid". Den var hemsk på många sätt men väldigt bra. Den handlar om en pojke som blir misshandlad under större delen av sitt liv och har inte det lätt men som ändå finner styrka och lyckas hitta lyckan i livet.
Jag läste också ut boken Bara ett barn igår, den handlade också om en pojke som blir misshandlad och får gå igenom mycket med både socialen, polis och rättssamfundet innan han kommer till det lugn han förtjänar.
Både filmen och boken var riktigt bra och jag rekommenderar båda två. Ämnet barnmisshandel, egentligen misshandel i allmänhet, är ett väldigt viktigt ämne som verkligen behövs lyftas upp i ljuset så att människor runt omkring kan få det lättare att se signaler som kan tyda på misshandel. Jag menar har man sett och läst om misshandel har man kanske lättare att känna igen vissa tecken så att man har möjlighet att hjälpa människor, rädda dem från att behöva leva i den hemska värld som misshandel måste innebära. Jag tycker att alla borde vara uppmärksamma och bry sig om människor i sin omgivning, alla är värda att bli älskade och ingen ska behöva leva i ensamhet, vi måste ta hand om varandra. Så alla där ute, ta hand om varandra! Kram

   

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards